Kravu pārvadājumu nozare no krīzes atgūstas ar ievērojamiem zaudējumiem. Šo gadu autopārvadātāji vērtē ar piesardzīgu optimismu. Tomēr vietējām transporta kompānijām darba pietiek.    

Pagājušogad starptautisko autopārvadājumu apjoms samazinājās par 20–25%, kravas automašīnu skaits saruka par 2,5 tūkstošiem (no 12 000 līdz 9500), daudzi uzņēmumi bankrotēja. Starptautiskos autopārvadājumus veica par 11,6% uzņēmumu mazāk, vietējos – par 19,3% mazāk nekā treknajā 2008. gadā.

Šogad autopārvadātāji ir varējuši atvilkt elpu – pirmajā ceturksnī kravu pārvadājumu apjoms pieaudzis par 39%, salīdzinot ar pagājušā gada tādu pašu periodu. Tomēr lielākā autopārvadātāja, kas bāzējas Ventspils novadā, – BCL Services – valdes priekšsēdētājs Andris Kukainis uzskata, ka pēc pērnā krituma šogad var runāt vien par stabilizāciju. Pēc Kukaiņa domām, palikušie transporta uzņēmumi spēj izdzīvot tikai uz bankrotējušo rēķina. «Kravu ir tik, cik ir, bet pārvadātāju taču ir kļuvis mazāk,» rezumē Kukainis. 

Rīgas transporta uzņēmums BCL Services bāzējas Tārgales pagastā, pie Ventspils robežas, jau 15 gadu. Transporta firma pārvadā gandrīz visu Ventspils lielāko rūpniecības uzņēmumu kravas – šurp ved iekārtas un materiālus, no šejienes – gatavo produkciju. Pirms neilga laika BCL Services fūres atgādāja no Vācijas unikālas iekārtas uzņēmumam Dendrolight Latvija. No Ventspils patērētājiem Rietumos – Vācijā un Beļģijā – aizved Kureksa produkciju. BCL Services nogādā Ventspilī preces AS Diāna veikaliem, apkalpo ar transporta pārvadājumiem uzņēmumus Malmar, Bucher Schoerling, Ventspils un kaimiņnovadu ražotnes.

«Viņi visi mūs labi pazīst,» konstatē Kukainis. Viņš par vienu no BCL Services priekšrocībām uzskata arī starptautiskā prāmju operatora Scandlines klātbūtni Ventspilī. BCL Services fūres bieži uzbrauc uz Scandlines prāmju klāja, lai nogādātu kravu uz Vāciju, Skandināviju un pretējā virzienā.

Transporta kompānijai ir vairāk nekā 50 kravas automašīnu, pie kuru stūres pārmaiņus sēžas 80 autovadītāju, un 70 autopiekabes. Aptuveni 25 automašīnas ripo tikai pa Eiropu, aizbraucot pat līdz Turcijai, un Latvijā vispār neparādās.

Ap 10 automašīnu apkalpo vietējos kravu pārvadājumus, transportējot kravas pa Latviju un Baltiju. Ventspils bāzes garāžās gatavībā atrodas ap 15 piekabju, ko uzņēmums var izmantot jebkurā mirklī. «Kad palielinās pieprasījums pēc kravu pārvadājumiem, mēs varam ātri to apmierināt, pateicoties ostas un prāmju līnijas Scandlines tuvumam, » saka Andris

Kukainis. Uzņēmums pārvadā vidēji 25 treilerus nedēļā.

Edvīns Ozols, ko Ventas Balss sastapa BCL Services bāzē, pie stūres pavadījis visu savu dzīvi. Autovadītājs atzīstas, ka nekādu krīzi pat navsajutis – darba viņam netrūkst nekad. Edvīns pārvadā kravas vietējos maršrutos pa Latviju un Baltiju.

«Kad biju jaunāks, tālbraucējos nemaz nevarēja iekļūt. Tagad var, bet nav jau vairs tie gadi, valodas vajag apgūt,» bēdājas pieredzējušais šoferis.

Ventspilī ar starptautiskajiem un vietējiem kravu pārvadājumiem nodarbojas arī uzņēmumi Djuna, Magnolija M, SIA Blands, Transporte 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: