Pirmajos piecos mēnešos AS "Baltic Coal Terminal" piestātnēs tika pārkrauti 1,5 miljoni tonnu akmeņogļu un tas ir par 70% vairāk nekā 2010.gadā.

Šī gada maijā "Baltic Coal Terminal" piestātnēs tika pārkrautas 418 270 tonnas akmeņogļu, bet pērn - 143 246 tonnas. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Iļja Sokolovs skaidro, ka 2011.gadā situāciju pasaules akmeņogļu tirgū vispirms ietekmēja klimatiskie faktori, tostarp zemā gaisa temperatūra Eiropā ziemas periodā.

Sokolovs arī skaidro, ka cunami sekas Japānā ietekmē ne tikai šīs valsts ekonomikas attīstību, bet arī atomelektrostaciju attīstības plānus visā pasaulē un elektroenerģijas iegūšanā "akcenti tiek nobīdīti siltumelektrostaciju labā", kas savukārt "novedīs kā pie dabasgāzes, tā arī akmeņogļu patēriņa pieauguma".

"Baltic Coal Terminal" celtniecība ir viens no lielākajiem investīciju projektiem, kas pēdējā laikā īstenoti Ventspils brīvostas teritorijā. Investīciju apjoms tikai termināļa pirmās kārtas būvniecībā un tehnoloģisko iekārtu iegādē bijis 77 miljoni eiro (54 miljoni latu). Tik vērienīgas investīcijas skaidrojamas ar to, ka tika nodots ekspluatācijā slēgta tipa akmeņogļu terminālis ar vismūsdienīgākajām akmeņogļu pārkraušanas tehnoloģijām, informēja uzņēmumā.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: