Stividori ir sašutuši par haosu aizsalušajā Rīgas ostā un draud savas kravas novirzīt uz citām ostām, tai skaitā uz Ventspili.

Rīgas jūras līcī patlaban ir iesaluši vairāk nekā 30 kuģi, un uzņēmēji norāda, ka situācija ir ārkārtīgi smaga. Stividori pauž neizpratni, ka Rīgas brīvostai ir tikai viens ledlauzis, kurš ar darbu nespēj tikt galā. Daži kuģi ledū ir iesaluši jau kopš 13. februāra, un drīz var izveidoties situācija, ka tiem beigsies degviela, bet komandām – pārtika un ūdens.

 

Savukārt ostas uzņēmumu klienti daļu kravu novirzījuši uz citām Baltijas jūras ostām, tai skaitā arī uz Ventspili. Stividori lēš: ja šīs kravas no Rīgas ostas pāries uz Ventspili, Rīgas ostas ieņēmumi samazināsies vismaz par pusmiljonu latu, raksta Dienas Bizness. Piemēram, PKL Flote informē, ka uzņēmuma velkonis pēdējo trīs dienu laikā no Rīgas jūras līča ir izvedis divus kuģus – Ovi Victoria un Magdalena, kuri savu kravu uzkrāva Ventspils ostā, nevis Rīgā, kā tas bija sākotnēji paredzēts.

 

Ventspils ostas kapteinis Arvīds Buks komentē, ka pagaidām lielā vairumā no aizsalstošajām ostām kuģi uz mūsu ostu netiek novirzīti, taču neliela tendence esot jūtama.

 

Turklāt nesen ostā neplānoti ienāca divi kravas kuģi, kuri ledus dēļ bija cietuši Irbes jūras šaurumā. Vienam kuģim ticis sabojāts dzinējs, kas mūsu ostā saremontēts, otram bija beigusies degviela, ūdens u.c.

 

Buks stāsta, ka Ventspils ostai ledlauži vispār nav vajadzīgi, jo neaizsalstošajā ostā ūdens ir vaļā gluži kā pa Jāņiem: «tiekam galā ar saviem velkoņiem.» Viens Ventspils velkonis ticis nosūtīts palīgā uz Irbes jūras šaurumu, taču nekas nesanāca, jo ledus apstākļi ir pārāk skarbi un velkonis baidījās riskēt salauzt dzenskrūvi.

 

Ostas kapteinis priecājas, ka šobrīd valdošais austrumu vējš Ventspils ostai ir īpaši labvēlīgs, jo ledus dreifē prom no krasta Zviedrijas virzienā. 

 

Foto: apollo.lv

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: