Ventspils ostā tiks veikta navigācijas līdzekļu modernizācija, ieviešot automātiskās identifikācijas sistēmas.

To paredz projekts „Transporta un ostu komunikāciju sistēmu attīstība”, kas tiks īstenots ERAF atbalstītajā Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmā.

 

30. septembrī Reģionālās attīstības un pašvaldības lietu ministrijā tika noslēgts līgums par projekta finansēšanu. Līdz ar to darbs pie projekta realizācijas var sākties.

Projekts tiks realizēts ar ERAF līdzfinansējumu. Kopējais projekta budžets EUR 763’491, t.sk. infrastruktūras izveidei EUR 460’100 jeb 60% no kopējā budžeta. Latvijas partneru finansējuma īpatsvars sastāda 56% jeb EUR 428’827, bet Lietuvas partneru – 44% jeb EUR 334’664.

Projekta partneri no Latvijas puses ir Kurzemes Plānošanas reģions (vadošais partneris), Zemgales Plānošanas reģions, Latgales plānošanas reģions, Saldus novada dome, Liepājas osta, Ventspils brīvosta. Projekta partneri no Lietuvas puses - Siauliai reģiona attīstības aģentūra, Mažeikiai pašvaldība un Klaipēdas osta.

Projekta mērķis ir veicināt Latvijas –Lietuvas pierobežas reģionu sociāli ekonomisko attīstību, attīstīt pārrobežu transporta infrastruktūru, ieviešot jaunus loģistikas risinājumus kravu pārvadājumos un uzlabojot sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti un to pieejamību.

Projekta ietvaros tiks veikta ostu komunikācijas sistēmu uzlabošana, kas paredz divu Kurzemes reģiona lielāko ostu – Liepājas un Ventspils un Klaipēdas ostas komunikāciju sistēmu attīstību.

Projekta realizācijas gaitā Ostas vārtu kontroles sistēma tiks pilnveidota Klaipēdas ostā un ieviesta Liepājas ostā, bet Ventspils ostā tiks veikta navigācijas līdzekļu modernizācija, ieviešot automātiskās identifikācijas sistēmas. Klaipēdas ostā tiks pilnveidotas   informācijas sistēmas datu apmaiņai starp ostas uzņēmumiem un valsts iestādēm (KIPIS).

Svarīga projekta aktivitāte būs pētījums par sabiedriskā transporta pieejamību un optimizēšanas iespējām.

Balstoties uz esošo sistēmu izvērtējumu tiks noteikti iespējamie attīstības virzieni un sniegtas rekomendācijas optimālai sistēmu sasaistei, ņemot vērā Latvijas – Lietuvas pierobežas reģionu sociāli ekonomiskās, demogrāfiskās, administratīvi teritoriālās, u.c. attīstības faktorus.

Balstoties uz pasažieru plūsmu intensitāti tiks izstrādāts tehniski ekonomiskais pamatojums sabiedriskā transporta maršrutam „Mažeikiai – Saldus – Rīga (Rīgas lidosta)”.

Projektu plānots realizēt no šā gada oktobra līdz 2011 gada decembrim.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: