Satiksmes ministrijas piedāvātais jaunais ostu maksas priekšlikums, kas paredz ieskaitīt valsts un pašvaldības budžetā tā saukto peļņas nodokli, ir "par piecām kapeikām labāks" nekā līdzšinējais Ekonomikas ministrijas piedāvātais variants, atzina Ventspils mērs un Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Vienlaikus viņš paliek pie viedokļa, ka atvasinātas publiskas personas, šajā gadījumā - ostas, ar nodokli vispār nav apliekamas.

"Principā SM piedāvājums ir ekonomiski pamatotāks un loģiskāks nekā visi līdzšinējie EM un "zatleristu" priekšlikumi. Taču es palieku pie viedokļa, ka peļņas nodoklis pastāv tikai kapitālsabiedrībām, nevis atvasinātām publiskām personām, kas nodarbojas ar infrastruktūras nodrošināšanu. Tas būtu tas pats, kas aplikt ar nodokli, piemēram, "Latvijas Valsts ceļus''," norādīja Lembergs.

Būtisks mīnuss ir arī tas, ka pašvaldības turpmāk nesaņemtu 10% no tonnāžas, kanāla, mazo kuģu un enkura maksas, kas līdz šim tiek ieskaitīti pašvaldības speciālajā budžetā un izmantojami ar ostas darbību saistītās infrastruktūras attīstībai. "Nedomāju, ka būtu pareizi izjaukt kārtību, kāda pastāv jau 20 gadus," norādīja Lembergs.

"Es ieteiktu šo jautājumu par ostu nodokli ņemt ārā no budžeta paketes un nodot to atsevišķai diskusijai. Jautājums ir jāapspriež Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomē un jādiskutē ar sociālajiem partneriem - tādiem kā Latvijas Tranzīta biznesa asociācija," norādīja Lembergs.

"Ja politiskā miera labad tomēr nodokli grib ieviest, tad par piecām kapeikām labāks ir SM piedāvātais variants, tikai ar nosacījumu, ja pašvaldības budžetam neatņem 10% no ostu maksām," piebilda Ventspils mērs.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: