Ventspils  	ostas darbības rezultātus šā gada pirmajā pusgadā kopumā var 	uzskatīt  par apmierinošiem. Plāns ir pārsniegts, kravu 	apgrozījums pieaudzis  par 6,4% jeb gandrīz par miljonu tonnu, 	salīdzinot ar pagājušo gadu,  taču šie rezultāti varētu būt 	daudz labāki, ja vesela virkne  stividorsabiedrību savu 	komercdarbību veiktu profesionālāk.
     
    
        Šādu viedokli pauž Ventspils brīvostas 	pārvaldes valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs: 
«Izpildot 	šo nosacījumu, kravu apgrozījuma pieaugums šogad varētu 	sasniegt vismaz 3 miljonus tonnu. Ārkārtīgi neprofesionāli 	strādā pašreizējā kompānijas Ventbunkers vadība, kas, 	dzenoties pēc konjunktūras, pieļauj termināļa dīkstāvi. Tā 	vietā, lai sadarbotos ar klientiem, Ventbunkera administrācija konfliktē ar viņiem! Sliktāk par savām iespējām 	strādā kompānija Kālija parks. Gada kravu apgrozījums, 	kas ir mazāks par 4 miljoniem tonnu, vai pusgada apgrozījums, kas 	mazāks par 2 miljoniem tonnu, minerālmēslojumu terminālim nav 	pietiekams. Ļoti slikti rādītāji šogad ir kompānijai Ventspils 	Grain Terminal. Savas darbības laikā terminālis ne reizi nav 	pārkrāvis solītos 1,5 miljonus tonnu graudu. Bet šis gads 	terminālim ir vienkārši graujošs – pirmajā pusgadā pārkrauts 	tikai 30 000 t graudu projektēto 700 000 t  jeb 	120–130 000 t mēnesī vietā. Var, protams, aizbildināties 	ar sliktu graudu ražu Krievijā, taču citi analoģiski termināļi 	ir noslogoti.
Kompānija NNVT joprojām slikti piesaista ostai konteinerkravas. Vājāk par savām iespējām šogad strādā arī Ventspils tirdzniecības osta.
Diemžēl Ventspils brīvostas pārvaldei nav ne tiesību, ne pienākuma, ne iespēju ietekmēt termināļu komercdarbību. Ventspils brīvostas pārvaldei ir jānodrošina optimāli parametri kuģu ienākšanai ostā un apkalpošanai. Un tas tiek darīts visaugstākajā līmenī. Šajā ziņā Ventspils osta ir labākā Baltijā. Tomēr stividorsabiedrības un komersanti neizmanto šo potenciālu pilnā apjomā.»
     
    
    
Komentāri (0)