Ventspils ostas darbības rezultātus šā gada pirmajā pusgadā kopumā var uzskatīt par apmierinošiem. Plāns ir pārsniegts, kravu apgrozījums pieaudzis par 6,4% jeb gandrīz par miljonu tonnu, salīdzinot ar pagājušo gadu, taču šie rezultāti varētu būt daudz labāki, ja vesela virkne stividorsabiedrību savu komercdarbību veiktu profesionālāk.

Šādu viedokli pauž Ventspils brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs: 

«Izpildot šo nosacījumu, kravu apgrozījuma pieaugums šogad varētu sasniegt vismaz 3 miljonus tonnu. Ārkārtīgi neprofesionāli strādā pašreizējā kompānijas Ventbunkers vadība, kas, dzenoties pēc konjunktūras, pieļauj termināļa dīkstāvi. Tā vietā, lai sadarbotos ar klientiem, Ventbunkera administrācija konfliktē ar viņiem! Sliktāk par savām iespējām strādā kompānija Kālija parks. Gada kravu apgrozījums, kas ir mazāks par 4 miljoniem tonnu, vai pusgada apgrozījums, kas mazāks par 2 miljoniem tonnu, minerālmēslojumu terminālim nav pietiekams. Ļoti slikti rādītāji šogad ir kompānijai Ventspils Grain Terminal. Savas darbības laikā terminālis ne reizi nav pārkrāvis solītos 1,5 miljonus tonnu graudu. Bet šis gads terminālim ir vienkārši graujošs – pirmajā pusgadā pārkrauts tikai 30 000 t graudu projektēto 700 000 t jeb 120–130 000 t mēnesī vietā. Var, protams, aizbildināties ar sliktu graudu ražu Krievijā, taču citi analoģiski termināļi ir noslogoti.


Kompānija NNVT joprojām slikti piesaista ostai konteinerkravas. Vājāk par savām iespējām šogad strādā arī Ventspils tirdzniecības osta.

Diemžēl Ventspils brīvostas pārvaldei nav ne tiesību, ne pienākuma, ne iespēju ietekmēt termināļu komercdarbību. Ventspils brīvostas pārvaldei ir jānodrošina optimāli parametri kuģu ienākšanai ostā un apkalpošanai. Un tas tiek darīts visaugstākajā līmenī. Šajā ziņā Ventspils osta ir labākā Baltijā. Tomēr stividorsabiedrības un komersanti neizmanto šo potenciālu pilnā apjomā.»

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: