Ventspils ostā stabili apgrozījuma pieaugums turpinās SIA „Noord Natie Ventspils Terminals”, kas pamatā nodarbojas ar prāmju satiksmes organizēšanu. Ja izaugsme turpināsies tādā tempā, gada laikā apgrozījums varētu sasniegt līmeni, kāds tas bija pirms vairākiem gadiem. 

Stabili turpinās apgrozījuma pieaugums SIA „Noord Natie Ventspils Terminals”, kas pamatā nodarbojas ar prāmju satiksmes organizēšanu Ventspils ostā. Kopējais kravu apgrozījums terminālī šī gada trīs mēnešos palielinājies par 40,44% salīdzinot ar šo pašu laika posmu pirms gada. Trīs mēnešos terminālī pārkrauti 507 tūkstoši tonnu kravas, kas ir par 146 tūkstošiem vairāk nekā pērn.

Bez Ro-Ro kravām, kuru apjoms palielinājies par 89 tūkstošiem tonnu sasniedzot 403 tūkstošus, terminālī pārkrauti kokmateriāli (27 t.t.), tērauda lietņi (74 t.t.), zivju milti (3 t.t.).

Šogad no Ventspils uz Nīneshamni Zviedrijā prāmji kursē piecas reizes nedēļā, Travemindi Vācijā divas reizes nedēļā, bet maršrutā „Lībeka-Ventspils-Sanktpēterburga-Ventspils-Lībeka” – četras reizes nedēļā. Salīdzinot ar pagājušā gada pirmo ceturksni, prāmju pasažieru skaits Ventspils ostā palielinājies par 94,70%, vieglo auto – par 82,63%, kravas vienību – par 36,44%.

2010.gadā SIA „Noord Natie Ventspils Terminals” pārkrāva 1,503 miljonus tonnu, kas bija labs rādītājs salīdzinot ar 2009.gadu. SIA „Noord Natie Ventspils Terminals” darbu vada valdes loceklis Sergejs Gončarovs, padomes locekļi Aivars Gobiņš, Sergejs Iļjašenko, Valerijs Pašuta, Ivars Tože, Filips Van Gestels (Philip Y.J.Van Gestel).

Šī gada martā kopējais kravu apgrozījums Ventspils ostā bija 3,074 miljoni tonnu, kas ir par 866 tūkstošiem tonnu vairāk nekā februārī un par 522 tūkstošiem tonnu jeb 20,45% vairāk nekā pirms gada. Pēdējo reizi vairāk kā 3 miljoni tonnu mēnesī pārkrauts 2007.gada .martā (3,123) un pirms tam tikai 2002 .gada aprīlī (3,203). Kopējais kravu apgrozījums pirmajā ceturksnī Ventspils ostā bija 7,160 miljoni tonnu, un tas ir līdzīgs kā šajā laika posmā pirms gada, samazinoties vien par 0,67%.

Ventspils brīvostas pārvalde ir radījusi ļoti labus apstākļus privāto ostas termināļu darbības attīstībai, piedāvājot gan kvalitatīvu infrastruktūru (Ventspils osta var uzņemt jebkuru kuģi, kas vien var ienākt Baltijas jūrā), gan vienas no zemākajām ostu maksām Baltijā, tādējādi piedāvājot izdevīgākus apstākļus termināļa darbībai nekā vairumā Baltijas jūras austrumkrasta ostu, kā arī šoziem īpaši nozīmīgo apstākli, ka Ventspils osta ir neaizsalstoša.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: