Ventspils ostas termināļos šogad desmit mēnešos pārkrauts 12,021 miljons tonnu kravu, kas ir par 33,4% vairāk nekā 2021. gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas publiskotā informācija.

Šogad desmit mēnešos no Ventspils ostas nosūtīti 8,298 miljoni tonnu kravu, kas ir par 23,8% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā, bet saņemto kravu apmērs audzis par 61%, sasniedzot 3,724 miljonus tonnu.

2022. gada desmit mēnešos Ventspils ostas termināļos pārkrauti 5,156 miljoni tonnu lejamkravu, kas ir par 0,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, 4,447 miljoni tonnu beramkravu, kas ir pieaugums 2,7 reizes, kā arī 2,418 miljoni tonnu ģenerālkravu, kas ir par 9,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Naftas produkti šogad desmit mēnešos Ventspils ostas termināļos pārkrauti 4,673 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 1,7% mazāk nekā 2021. gada desmit mēnešos, ogles pārkrautas 2,834 miljonu tonnu apmērā, kas ir 22,4 reizes vairāk, bet ro-ro jeb "roll on/roll off" kravas pārkrautas 2,007 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 5,8% vairāk.

Ventspils ostas termināļos pagājušajā gadā tika pārkrauts kopumā 11,081 miljons tonnu kravu, kas ir par 14,1% mazāk nekā 2020. gadā, tostarp desmit mēnešos ostā tika pārkrauti 9,013 miljoni tonnu kravu.

Pēc pārkrauto kravu apmēra Ventspils osta ir otra lielākā osta Latvijā.

Lasi vēl

Komentāri (3)

  • -3
    Renars Z Pirms 5 dienām, 16 stundām

    Vai Ventspilī būvēs dabas gāzes termināli, par cik tas būtu izdevīgāk un lētāk?

  • -2
    Ventspils pilsētas dome Pirms 3 dienām, 23 stundām

    Atbild Atbild: v.v.p.i. “Ventspils osta”
    Jau 2010.gadā, sadarbojoties Ventspils Domei, Brīvostai un piesaistot starptautiski atzītus ekonomikas un tehniskos konsultantus, tika veikts pētijums par sašķidrinātās dabasgāzes termināļa izveides iespējām Ventspilī. Tā rezultātā tapa tehniski - ekonomiskais pamatojums, kurā sašķidrinātās dabasgāzes termināļa izbūvei Ventspilī tika uzskaitītas virkne priekšrocību:
    -aizsargāta, neaizsalstoša osta, kas atšķirībā no citām vietām ļauj nodrošināt gāzes piegādi visu gadu;
    -esoša piestātne lielizmēra tankkuģu uzņemšanai;
    -tvertnes, kas viegli piemērojamas SDG uzglabāšanai;
    -esoša cauruļvadu sistēma, kas ļauj nodrošināt gāzes transportēšanu līdz Latvijas gāzes pārvades sistēmai;
    -Ventspils ostas pieredze bīstamu šķidro kravu pārkraušanā.
    Ar Ventspils brīvostas iespējām sašķidrinātās dabasgāzes termināļa 2011.gada martā tika iepazīstinātas arī augstākās valsts amatpersonas.

  • -2
    Ventspils pilsētas dome Pirms 3 dienām, 23 stundām

    Atkārtoti šo jautājumu Ventspils valstspilsētas pašvaldība aktualizēja šī gada aprīlī, kad Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes pieņēma lēmumu vērsties pie Latvijas valdības un aicināja atbildīgo ministriju ekspertus atkāroti izvērtēt sašķidrinātās dabasgāzes termināļa iespējamo izveidi Ventspils brīvostas teritorijā. Ņemot vērā Ventspils ostas priekšrocības, pieļaujam, ka sašķidrinātās gāzes termināla izbūve Ventspilī šobrīd būtu finansiāli izdevīgāka un ātrāka salīdzinājumā ar citām vietām Latvijā.
    Diemžēl tālāka virzība sašķidrinātās dabasgāzes termināļa izbūves projektam Latvijā nav notikusi, ne 2011.gadā, ne arī šogad.
    Sašķidrinātās dabasgāzes termināļa izveide Ventspilī būtu pienesums ne tikai Latvijas ekonomiskajām un nacionālajām interesēm, bet dotu virkni priekšrocību arī Ventspils pilsētai - nodrošinātu daudz jaunu darba vietu, dotu pienesumu pilsētas ekonomikai un rūpniecības attīstībai.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: