Līdz gada beigām plānots pabeigt vienu no pēdējo gadu vērienīgākajiem būvniecības darbiem Ventspils ostā - gandrīz 13 miljonus eiro vērtos Ziemeļu mola atjaunošanas darbus. Mols ir ne tikai lielākā ostas hidrobūve, bet arī kravu apstrādes vieta, tāpēc tā atjaunošana ir īpaši nozīmīga gan ostas drošībai, gan efektīvai darbībai.

Atšķirībā no Dienvidu mola, kas ir publiski pieejama vieta, Ziemeļu mols ir ierobežotas pieejamības teritorija, jo tā tuvumā tiek veikta kravu pārkraušana. Kravu apstrāde turpinās visu būvniecības laiku, kas attiecīgi nozīmē, ka darbi jāveic, ievērojot visaugstākās drošības prasības un ciešā sadarbībā ar ostas uzņēmumiem.

Šovasar uz mola izbūvēts piebraucamais ceļš līdz Ziemeļu mola sarkanajai gaismas zīmei, daļā būves ieklāts asfaltbetona segums, ap mola galvu ierīkots akmeņu bērums, montēta dzelzsbetona atbalsta siena un turpināti citi darbi. Šobrīd vēl jūras pusē turpinās tērauda rievsienas virsbūves izbūve, katodaizsdardzības sistēmas uzstādīšana uz esošās tērauda rievsienas, pretviļnu sienas apbetonējuma ierīkošana un mola ķermeņa monolitizēšana. Mola atjaunošanu veic AS ''BMGS'', būvdarbu līgums noslēgts par 12,86 miljoniem eiro.

Ziemeļu mols Ventspilī ir viena no stratēģiski nozīmīgākajām ostas hidrobūvēm - pusotru kilometru gara būve, kas no cietzemes iestiepjas jūrā un pasargā ostu no viļņiem, ledus un smilšu sanesumiem. Ventspils ostas moli to tagadējā veidolā būvēti pirms vairāk nekā 100 gadiem. Pēdējie atjaunošanas un pārbūves darbi Ziemeļu molā veikti no pagājušā gadsimta  70-tajiem līdz 90-tajiem gadiem, bet tagad plānotie ir visu laiku vērienīgākie mola atjaunošanas darbi.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: