2017. gadā tirdzniecības kuģus Ventspils ostā redzējām biežāk nekā 2016. un 2015. gadā. Pērn ostā ienāca 1478 kuģi, kas ir par 187 kuģiem vairāk nekā gadu iepriekš. Aizvadītajā gadā Ventspilī uzņemts arī garākais kuģis ostas vēsturē – tankkuģis Hrvatska.

Aizvadītajā gadā kravu apjoms Ventspils ostas termināļos pieauga, līdz ar to arī tirdzniecības kuģu ostā bija vairāk. Visbiežāk ostu apmeklējuši sauskravas kuģi – 1077 reizes, kas ir par 234 vairāk nekā 2016. gadā. Šo skaitu visvairāk ietekmējis tas, ka kompānija Stena Line 2017. gada sākumā palielināja reisu skaitu līnijā “Ventspils – Nīneshamne” līdz 24 reisiem nedēļā (12 vienā virzienā). Vienu reizi ostā sagaidījām arī kruīza kuģi Saga Sapphire.

Tankkuģi ostā ienākuši 401 reizi, kas ir par 47 mazāk nekā gadu iepriekš. Bet ostas lejamkravu rajonā bija arī kāds īpašs gadījums – 25.maijā Ventspilī ieradās 281 metru garais un 48 metrus platais tankkuģis Hrvatska. Pēc garuma un kravnesības tas ir lielākais kuģis, kāds jebkad bijis Ventspils ostā.

Kuģu satiksmes organizēšana ostā ir viena no galvenajām Ventspils brīvostas pārvaldes funkcijām. Pēc Ventspils ostas padziļināšanas kuģu skaits ostā pakāpeniski samazinājies, jo Ventspils osta ir piemērota lielākajiem kuģiem, kādi var ienākt Baltijas jūrā. Kravu īpašniekiem ekonomiski izdevīgāk ir fraktēt lielāku kuģi nevis vairākus mazus. Tomēr vienlaikus tas nebūt nenozīmē, ka ostā ir mazāk darba – lielu kuģu ievešanai nepieciešams augsti profesionāls brīvostas pārvaldes loču darbs un liela uzmanība jāpievērš kuģu ceļu dziļuma nodrošināšanai.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: