Trešdien, 19. februārī, plkst. 14.30 Ventspilī tiks atklāta viena no pēdējo gadu nozīmīgākajām ostas infrastruktūras būvēm – Ventspils brīvostas sauskravu terminālis, kur turpmāk tiks nodrošināti kokmateriālu pārkraušanas un uzglabāšanas pakalpojumi.

Jaunais sauskravu terminālis Ventspils brīvostā uzbūvēts Ventas kreisajā krastā starp Ventas tiltu un Apvedtiltu. Šī termināļa būvniecība bija loģisks nākamais solis pēc Ventas tilta rekonstrukcijas par paceļamu tiltu, kas ļauj ostas darbībai izmantot plašākas teritorijas. Līdz ar pirmā kravas kuģa pietauvošanos jaunajā piestātnē 2014 .gada 19. februārī notiks simboliska jaunā sauskravu termināļa atklāšana. Termināli no Ventspils brīvostas pārvaldes nomās SIA „Ventplac”, kas līdz šim veica kokmateriālu pārkraušanu un uzglabāšanu SIA „Noord Natie Ventspils Terminals” teritorijā.

 

Sauskravu termināļa būvniecības projekta rezultātā izbūvēts moderns terminālis ar 300 metrus garu piestātni, pie kuras Ventas gultne padziļināta līdz 8 metriem. Kopējais kravu laukums izbūvēts 5 hektāru platībā. Tāpat izbūvēti jauni un rekonstruēti esošie dzelzceļa sliežu ceļi apmēram 2 kilometru garumā.

 

Terminālī realizētas vairākas jaunas idejas, piemēram, piestātnē iegremdēta  stacija, no kuras var pieslēgties pie ūdensapgādes un elektrības. Tāds risinājums nekur Latvijā pagaidām netiek izmantots, taču tas ļaus racionāli izmantot piestātnes teritoriju. Pateicoties piestātnē izbūvētajam dzelzceļam, klientiem varēs piedāvāt jaunu pakalpojumu – koksnes iekraušanu no vagoniem tieši kuģos. «Jaunajā terminālī varēsim palielināt koksnes pārkraušanas ātrumu un piedāvāt mūsu klientiem konkurētspējīgākus tarifus,» stāsta SIA „Ventplac” valdes priekšsēdētājs Aivars Baude.

 

Termināļa būvdarbus veica AS „BMGS”, autoruzraudzību - SIA „Witteveen+ Bos Latvia”. Sauskravu termināļa būvniecības kopējās izmaksas bija 13,4 miljoni eiro, no kuriem 8,1 miljonu līdzfinansēja ES Kohēzijas fonds, bet 5,3 miljoni eiro bija Ventspils brīvostas pārvaldes ieguldījums.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: