Brīvprātīgie sakaru virsnieki ostās bija pirmie palīgi to jahtu un burinieku komandām, kas piedalījās regatē The Tall Ships Races 2013. Ventspilī šo darbu uzņēmās 18 brīvprātīgo.

Tūrisma informācijas centra vadītājas vietniece Inga Aulmane stāsta par Annu Pudiču – brīvprātīgo uz vācu burinieka Alexander von Humboldt II, kas pati lieliski palīdzēja viesiem un iesaistījaarī savu vecmāmiņu, kura uzņēmās gides lomu, lai parādītu vācu burātājiem mūsu pilsētu. Par glābējzvaniņu Inga Aulmane dēvē kuģu aģentu Vairi Pečurčiku. Viņš palīdzēja savai meitai Anitai, kas strādāja ar brazīliešu burinieka Cisne Branco komandu, un piedalījās ārkārtas situāciju risināšanā, jo labi pārzina šo darbu un veic to katru dienu savā profesionālajā darbībā kuģu aģentūrā Ventamarine.

Vairis arī pats ir burātājs, viņš ir viens no Latvijas jahtas Spaniel komandas locekļiem. Šī jahta arī piedalījās regatē The Tall Ships Races 2013. Un, lai arī šoreiz Vairis nebija uz jahtas klāja, viņš ar lepnumu informē, ka 31. jūlijā tieši Latvijas burinieks pirmais pārvarēja finiša līniju Ščecinā (Polija) regates noslēguma posmā. Vairis Pečurčiks pārstāv arī Latvijas Burāšanas mācību asociāciju, kas organizēja šā gada regati no Latvijas puses. Tāpēc savu līdzdalību regatē – ja ne kā burātājs, tad kā regates dalībnieku palīgs ostā – Vairis uzskata par pašu par sevi saprotamu.

Sakaru virsnieks uz burinieka pēc sava pienākumu loka ir tas pats brīvprātīgais kuģu aģents, saka Vairis. Viņam šis darbs ir labi zināms, bet vairumam brīvprātīgo tā bija pirmā tāda veida pieredze. Uz vācu burinieka Alexander von Humboldt II saplīsa Vācijas karogs. Kuģu aģentam tādi jautājumi ir jārisina bieži. Viņš pasūtīja karogu Rīgā caur Ventspils kuģu apgādes kompāniju Neptūns. Latvijas Krasta apsardze pieprasīja, lai visi A klases burinieki, kas bija ienākuši Ventspilī, tiktu ievadīti datorsistēmā safeseanet. Arī to darīja Vairis Pečurčiks.

Edgars Ozoliņš, pensionārs, brīvprātīgais sakaru virsnieks

– Kad es uzzināju, ka Ventspilī vajadzīgi brīvprātīgie, lai palīdzētu regates The Tall Ships Races 2013 dalībniekiem, es arī iesniedzu savu pieteikumu. 80. gados biju ekskursiju vadītājs, bet jūra mani vilinājusi visos laikos. Mans pienākums bija palīdzēt Krievijas burinieka Mir komandai. Vajadzēja risināt dažādus jautājumus. Piemēram, par sadzīves atkritumu izvešanu.

Pateicoties Labiekārtošanas kombināta operativitātei, šo jautājumu atrisinājām 10 minūtēs, kuru laikā pie burinieka nogādāja lielu konteineru atkritumiem.

Radās arī kāda neparedzēta situācija. Viens no komandas locekļiem kādreiz dienējis Ventspilī, šeit viņam ir draugi un pat attāli radinieki. Jūrnieks nolēma nokāpt paciemoties šeit dažas dienas. Taču viņam nebija Latvijas vīzas, bet Ventspilī to noformēt nevar. Tomēr arī šis jautājums tika atrisināts – robežsargi palīdzēja noformēt jūrniekam tranzīta vīzu.

Burinieka Mir komandā ir vairāk nekā 180 cilvēku, toskait 140 Makarova Jūras akadēmijas kursantu. Bija arī pasažieri, kas izmantoja iespēju doties kruīza braucienā no Helsinkiem līdz Rīgai. Visi burinieka Mir jūrnieki un pasažieri bija priecīgi par ekskursiju pa pilsētu, pils un akvaparka apmeklējumu. Savukārt man bija interesanti iepazīt vienu no lielākajiem un ātrākajiem buriniekiem pasaulē!

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: