SIA Ventamonjaks serviss ir viens no lielākajiem Ventspils brīvostas uzņēmumiem un darba devējiem Ventspilī. Tajā nodarbināts vairāk nekā 300 darbinieku. Ventamonjaks serviss ir uzņēmums, kas īpaši lielu uzmanību pievērš ekoloģijas jautājumu risināšanai un darba drošībai.

Izveidots uz bijušās Ventspils ostas rūpnīcas bāzes, šobrīd tas saskaras ar vairākiem izaicinājumiem, tostarp jaunās paaudzes speciālistu piesaistīšanu un nepieciešamību dinamiski pielāgoties esošā tranzīta tirgus prasībām. Ar uzņēmuma plašo saimniecību lasītājus atsaucīgi iepazīstina tā valdes priekšsēdētājs Arnis Janvars.

 

SIA Ventamonjaks serviss sniedz pakalpojumus vairākiem ostas termināļiem. Tajos ietilpst šķidrā amonjaka, naftas un ķīmisko produktu izliešana un uzglabāšana krasta rezervuāros, kvalitātes modifikācija, kravas partiju komplektēšana un iekraušana tankkuģos, kā arī nepieciešamās dokumentācijas noformēšana.

 

Ventamonjaks serviss, kā arī uzņēmumi SIA Ventall Termināls, SIA Bio-Venta, kuriem tas sniedz pakalpojumus, ietilpst holdingā, kura māteskompānija ir VK Tranzīts. 2008. gada maijā Ventamonjaks serviss sāka sniegt pakalpojumus biodegvielas ražotnei SIA Bio-Venta, pieņemot un uzglabājot šķidrās izejvielas biodegvielas ražošanai, kā arī uzglabājot un pārkraujot gatavo produkciju – biodīzeļdegvielu – un ražošanas blakusproduktu – glicerīnu.

 

Vēl viens no holdinga uzņēmumiem – VK Ekspedīcija – nodarbojas ar kravu dokumentācijas apstrādi un kravu piesaisti termināļiem. Starp Ventamonjaka servisa lielākajiem klientiem jāmin arī tādi Ventspils ostas uzņēmumi kā SIA Vars un AS Ventamonjaks.

 

Darbība bijušās Ventspils ostas rūpnīcas teritorijā attīstījusies tā, ka termināļi ir atsevišķi uzņēmumi ar savām rezervuāru jaudām, juridisko uzraudzību un kravu piesaisti, bet tehnisko nodrošinājumu kravu pieņemšanai, uzglabāšanai un plūsmas apkalpošanai veic Ventamonjaka servisa speciālisti.

 

Uzņēmuma apkalpojamo kravu jauda sasniedz:

  • — 1 350 000 t amonjaka gadā;
  • — 100 000 t ķīmisko produktu gadā;
  • — 1 500 000 t naftas produktu gadā.

 

Uzņēmums ir sertificēts atbilstoši ISO 9001:2008 un ISO 14001:2004 prasībām. Tam izsniegts Latvijas Jūras administrācijas sertifikāts, kas apliecina termināļa aizsardzības sistēmas atbilstību Starptautiskajam kuģu un ostas iekārtu aizsardzības kodeksam.

 

Arnis Janvars, SIA Ventamonjaks serviss valdes priekšsēdētājs

– Bijusī Ventspils ostas rūpnīca šobrīd sastāv no vairākiem uzņēmumiem, kas nodarbojas ar šķidro kravu pārkraušanu, kurām tehnisko uzraudzību un nodrošinājumu veic uzņēmums Ventamonjaks serviss. Ventamonjaks serviss nodrošina amonjaka pieņemšanu, uzglabāšanu un iekraušanu tankkuģos arī uzņēmumam AS Ventamonjaks, kura kopējā jauda pie pareizas loģistikas ir 1 miljons 350 tūkstoši tonnu gadā.

 

Visas iekārtas ir pilnībā darbspējīgas, drošas, un viss process notiek slēgtā ciklā. Uzņēmums īpaši lielu nozīmi pievērš ekoloģijai un drošības jautājumiem. Iekārtas un infrastruktūra, lai arī lielākoties mantota no padomju laikiem, ir darba kārtībā, un atmosfērā jeb gaisā benzīna kraušanas laikā nekas nenokļūst. Teritorijā uzstādītas iekārtas, kas uzsūc smakas. Nodrošinām drošību saviem darbiniekiem, kā arī pilsētniekiem un klientiem.

 

Jāatzīmē, ka Ventamonjaks serviss nodrošina arī teritorijas apsardzi, piestātņu drošību, kā arī kontroli un laboratoriju darbību. Esam sertificēti ostu iekārtu uzraudzībā, arī laboratorija ir sertificēta. Katru gadu kompānijas, kas ietilpst šajā teritorijā, iegulda noteiktu daudzumu līdzekļu, lai iekārtas būtu darbspējīgas un varētu pārkraut tos apjomus, ko piesaka klienti. Jāatzīmē, ka vēl ir daudz rezerves jaudas un pārkraušanas apjomu var būtiski palielināt. Šobrīd, piemēram, caur AS Ventamonjaks tiek pārkrauts aptuveni 400 tūkstoši tonnu gadā, tātad, ja būs pieprasījums caur Baltijas jūru pārkraut vairāk amonjaka, brīva jauda ir teju 60%. Akrilnitrila pārkraušana gan notiek teju ar pilnu jaudu.

 

Šobrīd uzņēmums saskaras ar vēl vienu izaicinājumu – tā kā rūpnīca celta pirms vairāk nekā 30 gadiem, ļoti daudzi no pamatlīdzekļiem savu laiku ir nokalpojuši, taču ne tikai jauno pamatlīdzekļu uzturēšanai, bet arī jaunajām tehnoloģijām nepieciešami kvalificēti un izglītoti speciālisti. Liela daļa no tiem darbiniekiem, kas šobrīd strādā uzņēmumā, ir izglītojušies gan šeit darba procesā, gan bijušajās Padomju Savienības mācību iestādēs, jo, ceļot rūpnīcu, daudz speciālistu atbrauca no daudz un dažādām pilsētām bijušajā savienībā. Tuvākajos četros gados aptuveni 40 darbinieku sasniegs pensionēšanās vecumu, tādēļ aktīvi un stratēģiski jāstrādā pie jaunu speciālistu piesaistes, tostarp esošo darbinieku kvalifikācijas celšanas.

 

Tāpat jāpielāgojas tirgus prasībām, kas par vienu no tuvākās nākotnes nišām jau šobrīd iezīmē naftas ķīmisko produktu pārkraušanu. Līdz ar to jāveic investīcijas un īpaši jādomā par tādu investoru piesaisti, kas paši ir kravu īpašnieki.

 

Modernizētā vadības sistēma – datorizēta un pielāgota mūsdienu prasībām – ļauj uzskatāmi un droši pārraudzīt teritoriju un vadīt tehnisko procesu.

Kad amonjaks no tālām Krievijas un citu valstu rūpnīcām pa dzelzceļu pāri visai Latvijai nonācis uz noliešanas estakādēm, pie vagoniem tiek pievienoti cauruļvadi un amonjaks atbilstoši tehnoloģiskajām prasībām – saglabājot temperatūru, spiedienu un plūsmas ātrumu – tiek pārpumpēts uz tehnoloģiskajām cisternām, iztvaikojošā amonjaka gāzveida frakcija tiek saspiesta šķidrajā. Rezultātā glabāšanai sagatavotais šķidrais amonjaks līdz tā iekraušanas brīdim tankkuģos tiek uzkrāts krasta rezervuāros ST-1 un ST-2. Kopumā krasta rezervuāros var uzglabāt 54 381 tonnu jeb 87980 kubikmetru amonjaka.

Apskati foto!

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: