Pašvaldības SIA ŪDEKA, modernizējot patērētā ūdens uzskaites sistēmu, kopš 2006. gada rudens ievieš attālināto skaitītāju rādījumu nolasīšanu. Tādējādi jau šobrīd daudzu pilsētas privātmāju iedzīvotāji par patērēto ūdeni vairs nenorēķinās pēc ēkas iekštelpās uzstādītajiem skaitītājiem, bet gan pēc skaitītājiem, kas atrodas uz ielas speciāli izbūvētās ūdens patēriņa skaitītāju (turpmāk tekstā ŪPS) akās.

Kā darbojas šī jaunā uzskaites sistēma?

Visi akās uzstādītie ŪPS ir nodrošināti ar impulsa izejām, kuras dod iespēju skaitītāju rādījumus nolasīt attālināti. Vizuāli jaunie ŪPS ir tādi paši kā tie, ko uzstāda daudzdzīvokļu mājās – tiem ir tāds pats mehānisms un patērēto ūdens daudzumu ir iespēja redzēt uz ŪPS ciparnīcas. Atšķirība starp parasto un jauno ŪPS slēpjas magnētiņā, kurš aizstājis ierasto bultiņu un ko sauc par impulsu izeju. Virs šīs impulsu izejas ir novietota speciāla iekārta – impulsu lasītājs, kas skaita magnētiņa apgriezienus. Katrs magnētiņa apgrieziens nozīmē, ka caur skaitītāju ir izplūdis viens litrs ūdens. Impulsu lasītājam ar vadu ir pievienots raidītājs ar atmiņas bloku un tas katra mēneša pirmajā datumā saglabā ŪPS rādījuma stāvokli. Šādi raidītāji atrodas katrā ŪPS akā un tie spēj pārraidīt informāciju līdz pat 100 metru attālumam. Līdz ar to, lai nolasītu katras šādas akas ŪPS rādījumus, nav jāatver akas vāks. Pietiek vien ar speciālu datoru, kas spēj rādījumus nolasīt.

Problēmas un to risinājumi

Kā jau katrai jaunai lietai, arī ieviešot modernizētu ŪPS sistēmu, ŪDEKAS speciālistiem nākas saskarties ar līdz šim nebijušām problēmām. Viena no aktuālākajām problēmām ir atšķirība starp skaitītāja mehānisko patieso patēriņu un attālināti nolasāmo rādījumu. Tādējādi veidojas situācija, kad iedzīvotājs, kas vidēji patērē, piemēram, 10 kubikmetrus aukstā ūdens, pēkšņi saņem rēķinu par 30 kubikmetriem, turklāt iedzīvotāja ūdens patēriņa ieradumi nav mainījušies un arī ūdens noplūde nav konstatēta. Kāpēc tā notiek? Impulsa lasītājs un raidītājs darbojas uz baterijām, kuras ik pēc konkrēta laika ir nepieciešams nomainīt. Savukārt ziemas laikā problēmas var rasties, jo starp ŪPS un impulsa lasītāju var sakrāties ūdens, kas pie zemas gaisa temperatūras var sasalt un nolauzt impulsa lasītāju no ŪPS. Lai šādas problēmas atklātu un novērstu, nepieciešams atvērt ŪPS aku un vizuāli apskatīt ŪPS patiesos rādījums. Tāpēc ŪDEKA aicina klientus ne tikai negaidīti lielu rēķinu gadījumā vērsties uzņēmuma Abonentu daļā, bet arī reizēs, kad rēķins ir mazāks par vidēji ierasto, lai neveidotos lielas summas par neapmaksāto, bet reāli patērēto ūdeni.

Citas problēmas ar saņemto pakalpojumu apmaksu

Iedzīvotājiem, kuriem ir mazs ūdens patēriņš, var rasties situācijas, kad vienu mēnesi rēķins netiek saņemts, bet nākamajā mēnesī rēķins ir, piemēram, par diviem kubikmetriem. Šāda situācija veidojas, jo apstiprinātais tarifs ir par pilniem kubikmetriem. Līdz ar to, piemēram, ja kādu mēnesi tiek patērēts 999 litri ūdens (ŪPS ciparnīcas rādījums 00000,999), tad rēķins netiek izsūtīts, tad nākamajā mēnesī piemēram, patērējot 1001 litru ūdens (ŪPS ciparnīcas rādījums 00002,000), rēķins būs par diviem kubikmetriem (999 litri + 1001 litri).

Ko der atcerēties veicot maksājumus par saņemtajiem pakalpojumiem

ŪDEKA atgādina un vērš savu klient uzmanību uz to, ka apstiprinātais ūdensapgādes un kanalizācijas tarifs ir 1,29 Ls/m3 + PVN, kas no 2011. gada 1. janvāra ir 22%. Tādējādi, norēķinoties par saņemtajiem pakalpojumiem, 1,29 Ls jāreizina ar patērēto kubikmetru skaitu un jāpieskaita PVN. Gadījumā, ja sākotnēji apstiprinātajam tarifam tiek pieskaitīts PVN un iegūtais skaitlis tikai pēc tam tiek reizināts ar patērēto kubikmetru skaitu, klientam veidojas pāris santīmu parāds. Lai atvieglotu aprēķinu veikšanu par izmantotajiem pakalpojumiem, klientu ērtībām atkārtoti publicējam maksājumu norēķinu tabulu, ja dzīvoklī/mājā ir izstādīts ūdens patēriņa skaitītājs.

Patēriņš, m³

Cena bez PVN

PVN 22%

Kopā Ls

1

1,29

0,28

1,57

2

2,58

0,57

3,15

3

3,87

0,85

4,72

4

5,16

1,14

6,30

5

6,45

1,42

7,87

6

7,74

1,70

9,44

7

9,03

1,99

11,02

8

10,32

2,27

12,59

9

11,61

2,55

14,16

10

12,90

2,84

15,74

Vēršam arī klientu uzmanību uz to ka, lai atpazītu veiktos maksājumus, tajos OBLIGĀTI ir jānorāda:

  • veicot maksājumus pēc rēķiniem: rēķina numurs, klienta kods un pakalpojuma sniegšanas adrese;

  • veicot maksājumus pēc kvīšu grāmatiņām vai i-bankās: klienta kods pakalpojuma sniegšanas adrese, periods, par kuru tiek veikts maksājums un VISU ŪPS rādījumi.

Vienlaikus SWEDBAK klienti tiek aicināti izmantot definēto maksājumu, kur visa samaksas atpazīšanas informācija ir iekļauta.

Plašāka informācija par norēķiniem, tai skaitā klientiem, kuri maksā tikai par ūdensapgādes vai tikai par kanalizācijas pakalpojumiem, vai pēc dzīvokļa iemītnieku skaita, pieejama Ventspils portāla www.ventspils.lvsadaļas Pilsēta apakšsadaļā Komunālie maksājumi unŪDEKAS mājas lapas www.udeka.lv sadaļā Tarifi, norēķini.

Jebkuru neskaidrību vai citu jautājumu gadījumā iedzīvotāji aicināti vērsties ŪDEKAS Abonentu daļā: zvanot pa tālruni 63663010, rakstot uz e-pastu abon.udeka@ventspils.gov.lvvai ierasties personīgi Talsu ielā 65 apmeklētāju pieņemšanas laikos – pirmdienās, otrdienās, trešdienās, piektdienās no plkst. 8:00 līdz 13:00 vai ceturtdienās no plkst. 13:00 līdz 19:00. 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: