Pašvaldības SIA Ūdeka savus pakalpojumus sniedz vairāk nekā 15 000 klientiem. Diemžēl pēdējo pāris gadu laikā strauji audzis parādnieku skaits, tādēļ uzņēmumam nākas ķerties pie radikālām metodēm.

Uz 2010. gada beigām kopējais debitoru parāda pieaugums, salīdzinot ar 2009. gadu, sasniedz jau 18%, bet salīdzinot ar 2008. gadu šis skaitlis ir vēl lielāks. Kopējā tendence parādnieku pieaugumam ir vērojama arī šā gada sākumā.

 

Līdz šim, strādājot ar parādniekiem, Ūdeka izmantojusi tādas metodes kā brīdinājuma vēstules un pirmstiesas brīdinājumus, cenšoties izvairīties no tiesāšanās. Turklāt, katra parādnieka gadījums vienmēr ticis izvērtēts individuāli. Ja klients vēlējies risināt problēmu, Ūdeka nākusi pretim slēdzot vienošanos par pakāpenisku parāda nomaksu, sastādot parāda nomaksas grafiku, kā arī informējusi par sociālo palīdzību, ko var sniegt pašvaldība. Tomēr nereti parādnieks uzvedas ļoti dīvaini: ja nevar samaksāt visu summu, tad nemaksā neko, neliekas ne zinis un turpina lietot ūdeni un izmantot kanalizācijas pakalpojumus, tādējādi parādu pieaudzējot līdz summai, kuras atmaksa kļūst par ļoti apgrūtinātu. Diemžēl uzņēmuma pieredze rāda, ka daļa debitoru ir arī ļaunprātīgie nemaksātāji, kuri izmanto to, ka ūdens pa krānu vienmēr tek, un pieraduši par šo pakalpojumu nemaksāt.

 

Lai cīnītos ar ūdenssaimniecības pakalpojumu izmantotāju patvaļu un negodprātīgumu, Ūdeka ir ķērusies pie radikālākas metodes izmantošanas. Izmantojot tiesības, kādas ir noteiktas Ministra kabineta noteikumos Nr. 298Kārtība, kādā pārtraucama sabiedrisko pakalpojumu sniegšanaŪdekasākusi vairākus tiesvedības procesus un, pēc tiesas sprieduma saņemšanas, uzsākusi ūdens padeves pārtraukšanu nemaksātājiem.

 

Prasības tiesā lielākoties tiek iesniegtas pret tādiem klientiem, kuru parādi sniedzas vairākos simtos latu un kuri vairākus mēnešus neliekas par tiem ne zinis, kā arī nereaģē uz Ūdekas aicinājumiem nokārtot savas parāda saistības. Tiesvedības process aizņem noteiktu laiku un uz sprieduma pieņemšanas dienu debitora parāda summa pieaug vēl lielāka.

 

Aizvadītajā nedēļā par jaunas metodes ieviešanu un tās nopietnību pārliecinājušās trīs samērā populārās Ventspils kafejnīcas. Pēc ūdens padeves pārtraukšanas šo kafejnīcu saimnieki parāda summu nomaksājuši nekavējoties vai iemaksājuši daļu no parāda summas, par atlikušo parāda summu noslēdzot vienošanos par pakāpenisku parāda nomaksu. Savukārt, šonedēļ Ūdeka ūdens padeves pārtraukumu uzsākusi arī fiziskajām personām jeb iedzīvotājiem. Tādējādi Ūdekacer, ka klienti kļūs atbildīgāki un par saņemtajiem pakalpojumiem norēķināsies noteiktajos termiņos un noteiktajos apmēros, vai problēmu gadījumā izrādīs iniciatīvu un vērsīsies Ūdekas Abonentu daļā, lai vienotos par parāda atmaksas termiņiem.

 

 

FOTO: Iedzīvotājiem, kuri ir parādā par ūdenssaimniecības pakalpojumiem, tiek pārtraukta ūdens padeve, uzliekot plombes. Šādu metodi cīņā ar ļaunprātīgiem nemaksātājiem, Ūdeka pielietos arī turpmāk.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: