Jūrmalas un Kuldīgas rajonā rallija Latvija 2010 ietvaros notika noslēdzošais (septītais) Latvijas čempionāta posms rallijsprintā.

Latvija 2010 rallijsprintā startēja divas mūsu NJ Racing ekipāžas, kurām šis posms bija ļoti izšķirošs. Nauris Berķis un Arvis Piķis 4WD+ klasē pēc sešiem posmiem atradās ceturtajā pozīcijā, bet ar reālām izredzēm iegūt otro vietu sezonas kopvērtējumā, savukārt Jānis Berķis/Edgars Čeporjus bija trešie 1600+ klasē, par punktu apsteidzot ceturtajā pozīcijā esošos Orlovu/Kolli.

Noslēdzošās rallijsprinta sacensības sākās ar speciālo ātrumposmu Jūrmalā, kur stāvlaukumā pie Līvu akvaparka bija izveidota 1,8 km gara trase. Berķis/Piķis izvēlējās braukt piesardzīgi, izvairoties no muļķīgām kļūdām, kā rezultātā pirmo ātrumposmu noslēdza ceturtajā pozīcijā. Tajā pašā laikā Jānis Berķis un Edgars Čeporjus uzrādīja ātrāko rezultātu 1600+ klasē un trīspadsmito absolūtajā ieskaitē. Jāpiebilst, ka pārsvars pār tuvāko sekotāju Orlovu/Kolli bija nieka sekundes desmitdaļa.

Otrais un trešais ātrumposms notika rallijam ierastākos apstākļos – Kuldīgas rajona ceļos, kas ļāva uzrādīt citus ātrumus un izkristalizēties līderiem. Berķis/Piķis ļoti veiksmīgi un ātri veica šos ātrumposmus, savas pozīcijas kopvērtējumā uzlabojot par vienu vietu. Savukārt Berķis/Čeporjus jau otrajā ātrumposmā saprata, ka viņu Ford Fiesta uz ātriem grants ātrumposmiem nebūs īsti konkurētspējīga. Jāatzīmē, ka otrais ātrumposms 1600+ klasē bija izšķirošs abiem klases līderiem – Briedim/Austrumam sacensības beidzās nolūzuša riteņa dēļ, bet Brencis/Ziemelis piedzīvoja rallija smagāko avāriju.

Ceturtais ātrumposms atkal tika aizvadīts kā paralēlais ātrumposms Kuldīgas pilsētas tuvumā. Šo posmu Berķis/Piķis spēja uzvarēt, bet Berķis/Čeporjus noslēdza kā trešie savā klasē.

Izšķirošie notikumi 4WD+ klasē norisinājās piektajā ātrumposmā, kuru Berķis/Piķis aizvadīja lieliski, savukārt galvenie konkurenti Ernstsons/Kļaviņš – ne pārāk veiksmīgi. Pēc šī posma Berķa/Piķa ekipāža ieņēma stabilu otro pozīciju, kas nodrošināja arī otro vietu sezonas kopvērtējumā. Berķis/Čeporjus tajā pašā laikā ieņēma otro pozīciju 1600+ klasē, kas sezonas kopvērtējumā deva ceturto vietu, bet bija skaidrs, ka pakāpties augstāk sezonas kopvērtējumā var tikai konkurentu neveiksmes gadījumā.

Pēdējā ātrumposma sākums nebija veiksmīgs Berķa/Piķa ekipāžai, jo jau tā sākumā tika uzbraukts pamatīgam akmenim, kas radīja bažas par pārsistu riteni. Uzrādot piekto rezultātu ātrumposmā, rezultātā ekipāža noslīdēja uz trešo pozīciju šajās sacīkstēs, tomēr sezonas kopvērtējumā izdevās nosargāt vicečempiona titulu. Berķa/Čeporjus klasē nekādas izmaiņas pēdējā ātrumposmā nenotika – otrā vieta sacīkstēs un ceturtā vieta sezonas kopvērtējumā.

Kaut arī tiek uzskatīts, ka vieta uzreiz aiz pjedestāla ir tā sliktākā, tomēr liela sarūgtinājuma mūsu ekipāžai nav. Tas tādēļ, ka mūsējiem šī ir tikai pirmā sezona rallijsprintā, kā arī tādēļ, ka Orlova/Koļļa ekipāža šosezon neradīja ne mazākās šaubas par savu ātrumu un stabilitāti.

Pārsteigumu NJ Racing komandas dalībnieki piedzīvoja apbalvošanas ceremonijā, kad uzzināja, ka komandu ieskaitē NJ Racing ir ieguvusi otro vietu. Lieki piebilst, ka šādu panākumu ventspilnieki iegūst pirmo reizi, ar to arī noslēdzot 2010. gada rallija sezonu.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: