Ventas tilta rekonstrukcija tuvojas nobeigumam. Šonedēļ paredzēta tilta paceļamās daļas mehānismu regulēšana un testēšana.

Nedēļas nogalē notiks tilta paceļamās daļas noslēdzošā testēšana, informē brīvostas pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis. Pirms tilta nodošanas pasūtītājam tilta vidējo daļu 10 reizes pacels un nolaidīs no rezerves pults, kas izvietota uz tilta, bet pēc tam 10 reizes pacels un nolaidīs no vadības pults, kas atrodas kapteiņdienestā.

Taču šī pārbaude nav vienīgā, pēc šī testa vēl notiks tilta izturības pārbaude – slogošana, un tikai tad tiltu nodos ekspluatācijā. Brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis lēš, ka tas varētu notikt līdz Ziemassvētkiem. Atklāšanas svinību nebūs, preses konferencē skaidroja pilsētas domes priekšsēdētāja Aivars Lembergs, – jo šobrīd tilts strādās pagaidu variantā. Tilta svētkus, iespējams, organizēs pavasarī, kad no jauna tiks uzklāts tilta paceļamās daļas šobrīd nepiemērotos laika apstākļos liktais asfaltbetona segums.

Tilta nodošana aizkavējusies par aptuveni 4 mēnešiem. Sākotnēji bija paredzēts darbus pabeigt uz Pilsētas svētkiem augusta sākumā. Taču tas nav izdevies. Tāpēc tilta būvētājiem – AS Latvijas tilti – nāksies maksāt soda naudu par neiekļaušanos līgumā noteiktajā termiņā.

Latvijas tiltu galvenais inženieris Andrejs Bočkarjovs soda naudas apmēru neatklāj, to varēšot zināt tikai pēc tilta nodošanas pasūtītājiem. Speciālists netieši atklāj, ka Latvijas tilti, jau parakstot līgumu, apzinājušies kavējumu pasūtītāja noteiktajā termiņā: «Šādu tiltu gada laikā uzbūvēt nevar.» Uz vaicājumu, kāpēc uzņēmums piekritis šādiem, neizpildāmiem noteikumiem, inženieris atbild īsi: «Bija vajadzīgs darbs.»

Iespējams, sodam par līgumā paredzētā darba pabeigšanas termiņa kavējumu tiks pieskaitīti arī zaudējumi par tilta vidējās daļas (aptuveni 200 kvadrātmetru asfaltbetona) seguma atjaunošanu pavasarī, kā arī papildus izmaksas, kas radušās uzņēmumam Ventspils reiss, pilsētas un starppilsētas autobusiem mērojot piecus liekus kilometrus katrā reisā.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: