Iestājoties atkusnim un mainīgiem laika apstākļiem, pa grants ceļiem ir jābrauc piesardzīgi, sevišķi stāvos kāpumos un pagriezienos, jo, nokūstot sniega kārtai, veidojas atkala un saķere var būt kritiski zema, informēja uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Uz vietējās nozīmes ceļiem ar grants segumu tiek veikta to attīrīšana no sniega, bet posmos, kur izveidojusies piebraukta sniega kārta, tiek veikta rievošana - izveido rievas, kas uzlabo mašīnas riepu saķeri ar segumu. Ilgstoša atkušņa rezultātā uz grants ceļiem var iestāties šķīdonis.

Tāpat LVC informē, ka uz valsts autoceļiem turpinās uzturēšanas darbi, kurus veic "Latvijas autoceļu uzturētājs". Atkušņa laikā, salīdzinot ar parastiem ziemas apstākļiem, lielākā apjomā tiek veikta kaisīšana ar ķīmiski abrazīvo jeb smilts-sāls maisījumu un abrazīvajiem jeb smilts un šķembas pretslīdes materiāliem.

Mainīgos laika apstākļos uz ceļiem ar asfaltbetona segumu uzturētāji veic kaisīšanas darbus. Pēc nepieciešamības tiek veikta arī avārijas bedru aizpildīšana, jo, sākoties ilgstošam atkusnim, uz asfalta ceļiem neprognozējami var veidoties bedres. Intensīvās satiksmes apstākļos dienas laikā pavisam neliela bedre var pārvērsties avārijas bedrē, uzsver uzņēmumā.

Mainīgos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra ir virs nulles, zemes un ceļa virsmas temperatūra joprojām var būt zemāka, tāpēc mitrums var pārvērsties ledū.

Autobraucējiem svarīgi esot atcerēties, ka ceļi apledo strauji un nevienmērīgi. Īpaši tas attiecas uz praktiski neredzamo melno ledu, kas rodas, sasalstot ūdens kondensātam. Visbiežāk tas var veidoties uz tiltiem, ceļu pārvadiem, mežos, kā arī ūdenstilpju tuvumā.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: