Mūsdienīgas un drošas infrastruktūras, šodienas vai pat rītdienas drošības prasībām atbilstošs automašīnu aprīkojums mazina "cilvēka faktora" ietekmi un ļauj ceļu satiksmē piedalīties droši, norāda Latvijas Automoto biedrības (LAMB) prezidents Juris Zvirbulis.

Cilvēciskais faktors esot 90% ceļu satiksmes negadījumu pamatā.

Viens no piemēriem esot Zviedrija. Zviedrijā uz ceļiem, kuros ir viena josla katrā virzienā, tās ir fiziski atdalītas ar barjerām. Ik pa laikam ir izbūvēta īpaša apdzīšana zona vienā un vēlāk pretējā virzienā. Tāpat tiekot izbūvētas drošas gājēju pārejas, gājēju tuneļi un gājēju tilti, pretējās braukšanas joslas atdaloši elementi, piemērots apgaismojums, braucamās daļas sašaurinājums pie gājēju pārejām, kā arī fiziski atdalītas riteņbraucēju joslas. Šie un vēl citi priekšnoteikumi mazinās cilvēciskās kļūdas iespējas, uzskata zviedri.

Kā norāda Zvirbulis, Zviedrija ir visdrošākā valsts Eiropas Savienībā, jo aizvadītajā gadā uz vienu miljonu iedzīvotājiem bojā gājuši 28 cilvēki. Salīdzinot Latvijā - 105 cilvēki -, un tā ir stabili pēdējā vietā šajā statistikā.

Kā skaidro Zvirbulis, Zviedrijas piemērs viņu piesaistījis Satiksmes drošības Otrajā globālā augsta līmeņa konferencē, kurā piedalījās 2200 delegātu no vairāk nekā 110 valstīm. Konferences uzdevums bija izvērtēt ANO pasludinātās satiksmes drošības dekādes līdzšinējos rezultātus un iepazīstināt dalībniekus ar visdažādāko pieredzi satiksmes drošības stiprināšanas jomā.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: