Valdība šodien atbalstīja grozījumus likumos, kas paredz pašvaldību darbiniekiem dot tiesības Vienotajā civilstāvokļa aktu reģistrā veikt bērna dzimšanas fakta reģistrāciju un dzīvesvietas adreses deklarēšanu.

Jaunā kārtība arī sniegs iespēju pašvaldību iestāžu darbiniekiem no sistēmas automātiski izdrukāt izziņu par jaundzimušā bērna deklarēto dzīvesvietu. Tāpat tehniski tiks izstrādāts risinājums, ka gadījumā, ja jaundzimušā dzīvesvieta tiks deklarēta citā pašvaldības administratīvajā teritorijā, pašvaldībai tiks uzreiz nosūtīta informācija par to, ka viņas teritorijā ir deklarēts jaundzimušais, norāda Iekšlietu ministrija.

Ja pašvaldības iestādei dzīvesvietas deklarēšanas anulēšanas gadījumā būs nepieciešams noskaidrot, kurš un kādas ziņas sniedzis, deklarējot jaundzimušā dzīvesvietu, pašvaldību iestāde varēs vērsties dzimtsarakstu iestādē, gan Vienotā civilstāvokļa aktu reģistrā, gan Iedzīvotāju reģistrā.

Lai realizētu likumprojektus, nepieciešams uzlabot valsts informācijas sistēmas, norāda Iekšlietu ministrija.

Šobrīd jaundzimušā vecākiem pēc bērna dzimšanas fakta reģistrācijas dzimtsarakstu nodaļā ir nepieciešams doties pie pašvaldības darbinieka, kurš veic dzīvesvietas deklarēšanu, kas labākajā gadījumā ir tajā pašā ēkā, tomēr visbiežāk vecākiem jādodas uz citu pašvaldības ēku, kā rezultātā jaundzimušā vecākiem tiek radīts administratīvais slogs.

Tāpat tas negatīvi ietekmē jaundzimušā vecāku iespējas pēc iespējas ātrāk pieteikties pašvaldību nodrošinātiem pakalpojumiem.

Turklāt praksē ir redzams, ka daļa vecāku vēlāk nedodas uz deklarēšanas iestādi, jo uzskata, ka, reģistrējot bērna dzimšanu un parakstot dzimšanas reģistra ierakstu, kur ir norādīta bērna adrese, tie ir deklarējuši bērnam dzīvesvietu. Šādas rīcības rezultātā daļai bērnu nav deklarētās dzīvesvietas adreses, kā rezultātā bērnam ir liegta iespēja izmantot pašvaldības piedāvātos pakalpojumus.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: