7. jūnijā 42 pasaules valstīs tiek atzīmēta Dzelzceļa pārbrauktuvju drošas šķērsošanas diena. Jau ceturto gadu šī pasākuma dienas moto skan: „Ievēro noteikumus, šķērsojot dzelzceļa pārbrauktuvi!”

Saskaņā ar Eiropas dzelzceļa aģentūras datiem (ERA) 2010. gadā Eiropas Savienībā uz pārbrauktuvēm ir notikuši 619 negadījumi. 359 no tiem jeb vairāk nekā puse – ar letālām sekām, savukārt 30% ar dzelzceļu saistīto negadījumu Eiropā notiek tieši uz dzelzceļa pārbrauktuvēm.

 

Iemesli, kādēļ cilvēki šķērso dzelzceļa pārbrauktuves, ja tās ir slēgtas, visbiežāk ir steiga, pārliecība, ka nekas slikts nenotiks, arī neuzmanība, kad traucē skaļa mūzika vai tiek pie stūres runāts pa telefonu. Arī nogurums, kas ļoti raksturīgs tieši garo maršrutu veicējiem un cilvēkiem, kuri atgriežas mājās pēc nakts pasākumiem. Nogurums kļūst par cēloni 20% no visiem dzelzceļa negadījumiem. Apreibinošo vielu lietošana kļūst par cēloni 25% no visiem dzelzceļa negadījumiem, savukārt ātruma pārsniegšana - par iemeslu 30% no letālajiem dzelzceļa negadījumiem.

 

Tomēr sabiedrībā ir iesakņojies priekšstats, ka dzelzceļa negadījumos lielākoties ir vainojams vilciens, tik ierasti skan: „Vilciens notrieca”. Pasaules dzelzceļa uzņēmumu spēkos nav mainīt šo viedokli, ja par drošu dzelzceļa pārbrauktuvju šķērsošanu kopīgi nesāk runāt arī satiksmes drošības organizācijas, policija un paši satiksmes dalībnieki.

 

Novērots, ka cilvēkiem patīk staigāt pa sliedēm, Kurzemē pēdējo mēnešu laikā ir konstatēti vairāki gadījumi, kad vilcienam ir nācies bremzēt tādēļ, ka uz sliedēm ir atradies cilvēks.

 

Rezumējot iepriekš teikto, jāuzsver, ka sadursmē uz dzelzceļa vilciens gandrīz vienmēr būs stiprāks, tāpēc saudzēsim paši sevi.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: