Īstenojot dzīvē projektu „Sliedes pie katrām durvīm”, jau šajā pavasarī tiks atjaunota pasažieru vadāšanu pa dzelzceļu galvaspilsētas virzienā un atpakaļ.

Projekta īstenotāji skaidro, ka pasažieru vilcieni neekspluatēs jau esošās sliedes, bet gan brauks pa pilnīgi jaunām un svaigi ieguldītām. „Var padomāt, ka tas – jaunu sliežu ceļu izbūve – ir laika un spēku ļoti patērējošs process, taču, pateicoties jaunajai tehnoloģijai, tā vis nav,” atklāj inženieris Rimats Rimskis. Kā izrādās, sliežu ceļš tiks veidots ar iespiešanas metodi, kas būtiski ļauj ieekonomēt laiku un resursus.

Sliežu ceļu posmi tiks guldīti iepriekš izcirstās stigās, bet tūlīt pat tām virsū brauks vairākas lokomotīves, tā iespiežot sliedes un gulšņus zemē. Pēc kāda laika tiks likts nākamais posms, kuru arī piespiedīs ar lokomotīvi, un tā, kamēr tiks sasnigts galapunkts. Tas prasīs apmēram nedēļu laika, bet vēl mēnesi prasīs sliežu ceļa nostāvēšanās un pieblietēšana. Šim nolūkam vairākas dienas šurpu turpu pa sliedēm brauks pamatīgi piekrautas drezīnas.

„Šo tehnoloģiju izdomājām mēs paši, tomēr ne tikai aiz attapības, bet arī apstākļu spiesti. Jaunas sliedes vajadzēja, bet cilvēku un citu resursu trūka. Tad nu provējām kaut kā izlāpīties, un sanāca,” skaidro Rimskis, piebilstot, ka par šo tehnoloģiju jau interesējas Eiropas un Āzijas vadošie un virzošie ceļu buvētāji.

Pirmo sastāvu ar pasažieriem pa jaunajām sliedēm varētu palaist kaut kad maijā.

*Ziņu aģentūra Ne vis ir tā, kā izskatās

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: