Pēc strukturālo reformu ieviešanas, darbu novada pašvaldībā, iespējams, saglabās pilnīgi visi novada grāmatveži, tiesa, lielai daļai mainīsies darba slodze, bet trim četriem varbūt tiks piedāvāts mazāk atalgots darbs.    

Darba grupa, kas nodarbojas ar strukturālo reformu ieviešanu, ir saplānojusi, cik liela būs katra grāmatvežu slodze un kādi būs viņu pienākumi. Vakar štatu jautājumu novada domes sēdē skatīja deputāti.

Par plānotajām izmaiņām mutiski informēti pilnīgi visi grāmatvedības darbinieki, informē novada domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks. Oficiāli neviens darbinieks vēl nav brīdināts par atlaišanu. Taču visi pagastu pārvalžu darbinieki saņēmuši informatīvus paziņojumus par izmaiņām darba līgumā.

Tagad pārvalžu darbiniekiem darba devējs ir novada dome, ne vairs pagasta pārvalde, tāpēc arī šāds dokuments, skaidro Mucenieks. Tie darbinieki, kuriem mainīsies slodze, atalgojums, pienākumi, likumā noteiktā kārtībā iepriekš tiks par to brīdināti.

Plānotajā Finanšu nodaļas štatu sarakstā iekļauts nodaļas vadītājs, 2 ekonomisti, 8 grāmatveži, 3 nodokļu inspektori, visi iepriekšminētie darbinieki strādās novada domes centrālajā administrācijā. Katrā no novada pagastiem strādās uzskaitveži. Lielākai daļai no viņiem būs nepilna darba slodze.

Piemēram, Usmas, Ziru un Jūrkalnes pagastos – 0,25 slodzes, Tārgalē, Užavā, Ancē, Puzē, Popē, Zlēkās un Ugālē  – 0,5, Vārvē – 0,75, un vienīgi Piltenē – pilna slodze.

Uzskaitvežu slodzes noteiktas, vadoties no operāciju skaita pagasta pārvalžu kasēs pēdējā gada laikā. Užavas un Jūrkalnes pagastos, līdzīgi kā Vārvē un Zirās, šo darbu veiks viens darbinieks. Ja plāns tiks apstiprināts, kopumā novada finanšu sistēmā būs 20 slodzes un 24 darbinieki. Darba slodzi plānots mazināt septiņiem grāmatvedības darbiniekiem. Vaicāts, cik cilvēku pārvaldēs darbu zaudēs, domes priekšsēdētājs atbild: «Šobrīd ir runa par trim četriem cilvēkiem.»

Vēl gan tikšot pārskatīti pagastu štatu saraksti, un šiem darbiniekiem varbūt tiks piedāvāts mazāk atalgots darbs. Situācija var pamainīties, ja kāds no darbiniekiem atsacīsies no jaunajiem nosacījumiem, piemēram, nevēlēsies braukt uz darbu novada domē vai nepiekritīs strādāt nepilnu slodzi. Vēl iespējamas dažādas pārmaiņas, piemēram, kasierim var tikt piedāvāts sekretāra darbs.

Plānots, ka sākotnēji darbā netiks pieņemts Finanšu nodaļas vadītājs. Reāli darbu vadīs finanšu eksperte Inta Komisare, ar kuru novads noslēdzis sadarbības līgumu. Viņa ir atbildīga par finanšu sistēmas reorganizāciju, par centrālās grāmatvedības darbības uzsākšanu un koordināciju, tāpat Komisāre palīdzēs izstrādāt novada budžetu.

Ja Komisāre piekritīs, pēc līguma darbības beigām novads viņu labprāt pieņems pastāvīgā darbā par nodaļas vadītāju. Cita cilvēka, kas varētu veikt atbildīgo Finanšu nodaļas vadītāja darbu, novada struktūrā neesot, apgalvo Mucenieks.

Novada administrācija domā arī par izmaiņām pagastu sekretāru darbā. Patlaban atsevišķos pagastos sekretāres strādā nepilnu slodzi, taču nākotnē ikvienā pārvaldē sekretārei būtu jābūt visu darba dienu.

Cilvēkam, kas strādā šajā amatā, jāprot atbildēt uz katru apmeklētāja jautājumu, un, ja viņš ko nezina, jāsazinās ar novada domi un jādod cilvēkam skaidra atbilde, uzsver domes priekšsēdētājs. Nedrīkst būt situāciju, kad sekretāre sūta iedzīvotāju uz novada domi, sakot: «Mēs neko nezinām!»

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: