Publicējot savu negatīvo viedokli par visdažādākajam tēmām un noniecinot Ventspils pašvaldības darbu gandrīz visās jomās, Juris Orinskis regulāri izplata viltus ziņas un demagoģiskus apgalvojumus. Vienā no pēdējām publikācijām ventspilnieks.lv J.Orinskis pievērsies maldinošiem spriedelējumiem par brīvostas pārvaldības jautājumiem.

Maldinoša informācija

Atspēkojums

Šodien, pēc trīsdesmit brīvvalsts gadiem, tur [Liepājā] redzama nenoliedzama attīstība.
Pēdējo gadu laikā vairākos desmitos miljonu mērāmās investīcijas ieguldījuši ļoti daudzi un dažādi uzņēmēji. [..]
Bijusī Padomju Savienības lielākā Rietumu tirdzniecības osta – Ventspils. Zaudētas gandrīz visas padomju laiku kravu plūsmas.

Nenoniecinot Liepājas panākumus, jānorāda, ka pēc “Lursoft” apkopotās informācijas, tāpat kā 2019. gada 1. janvārī, arī 2020. gada sākumā Ventspilij ir otrs lielākais ārvalstu tiešo investīciju uzkrājums starp republikas pilsētām un lielākais starp republikas pilsētām reģionos

2020. gada sākumā ārvalstu investīciju uzkrājums Ventspils pilsētā uz 1 iedzīvotāju ir par 72 % lielāks nekā vidēji Latvijā, bet Liepāja ar šo rādītāju ierindojas ceturtajā vietā.

Vairāk nekā 20 gadu laikā, Ventspils pilsētas pašvaldība sadarbībā ar Ventspils brīvostas pārvaldi, brīvostas teritoriju izveidojusi par vienu no valsts pievilcīgākajām vietām investoriem, uzbūvēti 6 jauni termināļi, no jauna uzbūvētas un rekonstruētas 22 komerciāli izmantojamas piestātnes, izbūvēti desmitiem hektāru kravas laukumu un desmitiem kilometru pievedceļu termināļiem un rūpnieciskajām zonām, uzbūvēti divi tilti, uzbūvētas deviņas un iesāktas vēl trīs rūpniecības ēkas. Radītas aptuveni 2000 jaunas darba vietas. No specializētas ostas Ventspils bija kļuvusi par konkurētspējīgu universālu ostu un daudzās rūpniecības jomās Ventspils ir kļuvusi par līderi Latvijā.

Kopējās investīcijas publiskajā sfērā, ostās un pievedceļos sastāda gandrīz miljardu eiro - 600 miljonus eiro privāto un ap 360 miljoniem eiro publisko līdzekļu ieguldījumu veidā, to skaitā, ap 40 miljoniem eiro ieguldīts rūpniecības attīstībā. Nevienā Latvijas ostā nav veiktas tik masīvas investīcijas sabiedriskajā īpašumā.

2020.gadā starp Baltijas valstu ostām vislielākais kravu kritums bija Ventspils un Rīgas ostām. Pagājušā gada laikā Ventspils brīvosta ir zaudējusi kravas vairāk ne kā 7 milj. tonnu apjomā un kravu apjoms nokritis līdz 12,9 milj. tonnām. Vienīgās apstākļu izmaiņas, kas radās pēdējā gada laikā Baltijas ostās, bija tas, ka Ventspils un Rīgas ostā 2019.gada nogalē tika veikta reforma.

Ļoti daudzas ostas piestātnes nolietotas, tajā esošā tehnika un aprīkojums ir veci un neatbilst mūsdienu prasībām. Dažviet Pārventā ostas krānus pa sliedēm stumda ar ekskavatoriem.

Kravu pārvadāšanas un pārkraušanas tehnika ir privāto īpašnieku pārziņā un katrs privātais uzņēmējs pats lemj, ar kādu tehniku strādāt.

Tikmēr pilsētas vadība turpina destruktīvu pretdarbību jaunajai ostas struktūrai, lai saglabātu savus “vecos, labos laikus”. Rezultējošā situācija ir gaužām bēdīga. Manā izpratnē šie “vecie laiki” saistās ar stagnāciju ostas attīstībā un bijušo kravu plūsmu zaudēšanu dēļ alkatīgajiem tarifiem un nekā nedarīšanas. Rezultātā Ventspils osta ir zaudējusi jebkuru konkurētspēju pat starp kaimiņos esošajām ostām.
 

Ventspils pašvaldība nevar pretdarboties valsts pārvaldītai struktūrvienībai, jo šīs organizācijas darbību regulē likums.

Kopš 1995.gada pašvaldības un brīvostas sadarbība ir noritējusi ļoti veiksmīgi, bet sadarbības iespējas mainījās 2019.gadā, kad no ostas pārvaldības pašvaldība tika izraidīta un varu Ventspils ostā pārņēma valsts. Nepārdomātā ostas pārvaldības modeļa maiņa nav Ventspils pašvaldības iniciatīva.

Tikai iepriekš radīto pašvaldības un brīvostas  rūpniecības uzņēmumu semīgais darbs arī pandēmijas apstākļos deva stabilitāti un neļāva bezdarba līmenim pārsniegt 6,5%. Ventspils brīvostā 20 gadu laikā izveidota konkurētspējīga rūpniecība, uzņēmumi, kas turpina veiksmīgi strādāt arī krīzes laikā. 2020.gadā saražota rūpnieciskā produkcija 244 milj. eiro apjomā, no kuras gandrīz 80% tiek eksportēta. Apjoma ziņā tas ir vairāk nekā tādos vēsturiski lielos industriālos centros, kā Daugavpils un Jelgava. Saražotās produkcijas apjomā uz vienu iedzīvotāju - 6500 eiro, Ventspils ir pirmajā vietā valstī, apsteidzot arī Rīgu un Liepāju.

J.Orinska apgalvojums par kravu plūsmas zaudējumu Ventspils ostā tarifu dēļ nav konkretizēts. Ja J.Orinskis ir domājis ostas maksas tarifus, ko maksā kuģi, tad tie Ventspils ostā no pirmsākumiem ir bijuši viszemākie starp Baltijas valstu ostām. Ja domāti privātu uzņēmēju pakalpojumu tarifi, tad ne Ventspils pašvaldība, ne Ventspils brīvostas pārvalde šos tarifus nenosaka un nevar arī ietekmēt.

Lasi vēl

Komentāri (29)

  • -2
    tiešām suns 24.03.2021, 09:11:21

    tagad dodiet arī atbildi uz mana nemaldinoša komentāra atbrīvojiet no vergu piespiedu darba kas iet kopā ar iebiedēšanu-soda naudām -tāpat kā to dara jau daudzas pašvaldības,kuras ciena savus iedzīvotājus?

  • -11
    Arnis Junge 24.03.2021, 13:52:31

    Suns, mēs jau noskaidrojām, ka tās "daudzās citas" pašvaldības Tev nav zināmas, un Tu dzīvojot Talsos, un zinot, ka tur tā nesot nebiji pat iepazinies ar noteikumiem, ka arī Talsos pieguļošā teritorijā jātīra īpašniekam. Beidz te gvelzt muļķības, jo tavi "fakti" jau tika pārbaudīti un noskaidrots, ka visi bija izdomāti!

  • -4
    Juris Orinskis 24.03.2021, 09:57:32

    Malači, ka nodublē labākās Ventspilnieks. lv rakstu vietas. Ja kāds tos vēl nebija lasījis, tad noteikti tagad izlasīs.

  • -13
    Arnis Junge 24.03.2021, 13:54:51

    Jā, un sapratīs, ka viss tur publicētais, un pēc Taviem vārdiem "labākais" ir klaji meli un nepatiesība! Tiešām ceru, ka tie, kas vēl kam no turienes ticēja izlasīs un atvērs acis, saprotot, ka tā ir viena meliem piepildīta avīze! Pat horoskops nekad nepiepildās.. Nekam tur nevar ticēt!

  • -16
    Ordo 24.03.2021, 11:17:34

    Lai arī neesmu sajūsmā par ostu darbu,
    bet objektīvi to izpostījušas kliķes un gejrinča kultivētās naidpilnās attiecības ar valstīm, kas tranzītu nodrošināja.
    Nesens piemērs - tiklīdz baltkrievu Baķka teica, ka varētu laist kravas caur Latvijas ostām,
    tā sākas šo naida runas pret Baķku.

    Tā kā, Orinskiņ, tava propaganda neuzrunā! Tukšas frāzes, lozungi un apgalvojumi.

  • -1
    Krima 24.03.2021, 11:29:37

    Piekrītu, nav slikta reklāma, ir tikai reklāma.
    Un tas, ka viss līdz šim publicētais VB un viss, ko plaši izklāstīja - nu jau pagātnē! Lembergs (arī kuriozs par viņu kā represēto), skaitās patiesība, nebūt nenozīmē, ka visi tā domā un tam tic. Kas nu kuram ir meli, kas patiesība.
    VB pilnīgi droši var ticēt 4.lappusei, ne vairāk.

  • 0
    Egils Liepins 24.03.2021, 12:11:25

    "Ventspils osta" informē - kas tas tāds?

  • -2
    Vpr 24.03.2021, 21:04:56

    Cik nodokļu maksātājiem izmaksā «Ventspils ostas» darbība?
    Un cik nodokļu maksātājiem izmaksā šie nemākulīgi «atspēkojumi»?

  • -10
    Ordo 24.03.2021, 22:04:38

    Cik nodokļu maksātājiem izmaksās kovid afēras īstenošana?
    Kredīti būs jāatdod.

  • -2
    Juris Orinskis 25.03.2021, 07:58:09

    Te nu ir redzams, kuri ir tie, kas maldina iedzīvotājus, melojot, ka Covid neeksistē un, ka potēties nevajag. Te tikai Drošības policijai darbs!

  • -10
    Arnis Junge 25.03.2021, 12:52:12

    Jā, pilnīgi piekrītu! Rakstā ir skaidri redzams, un arī komentāros, ka Tavs mērķis ir aizmiglot acis ventspilniekiem! Kauns!

  • -1
    Egils Kraulers 25.03.2021, 12:59:27

    Tad nu gan, pirms tam bija minētas privātās investīcijas ap 62%. Ja neziniet - privātais kapitāls dodas tur kur ir droša vide.

  • -9
    Pašvaldības iestāde "Ventspils osta" 26.03.2021, 16:37:06

    Galvenais iemesls jaunas pašvaldības iestādes “Ventspils osta” dibināšanai bija 2019.gada nogalē Ventspils brīvostā īstenotā reforma, kuras rezultātā Ventspils pašvaldības pārstāvjiem tika liegta iespēja piedalīties Ventspils brīvostas pārvaldībā.
    Ventspils pilsētas dome pieņēma lēmumu dibināt jaunu pašvaldības iestādi, lai pašvaldības interesēs pārraudzītu 166 miljonus vērtos domes īpašumus, kas nodoti brīvostas pārvaldes valdījumā, no kuriem viena daļa, proti, manta 66 miljonu eiro vērtībā, ir izsniegta brīvostai kā ķīla. Ja mainīsies Ventspils brīvostas pārvaldīšanas modelis, tad var tikt pārskatīta arī pašvaldības iestādes pastāvēšanas nepieciešamība.

  • -11
    Pašvaldības iestāde "Ventspils osta" 26.03.2021, 16:37:32

    Pašvaldības iestādes “Ventspils osta” sniegtā informācija, kas atspēko maldinošos apgalvojumus, ir konkrētos faktos balstīta un nav uztverama kā daiļliteratūra. Skaitļi objektīvi parāda ostas attīstību pēdējo desmitgažu laikā un atspoguļo pienesumu, kādu ostas darbība ir devusi pilsētai. Salīdzinājumā ar laiku pirms Latvijas neatkarības atgūšanas, kad no ostas darbības pilsētai nebija ieguvumi, šie rādītāji ir vērtējami kā izcili.

    Pašvaldības iestāde “Ventspils osta” darbojas apstiprinātā budžeta ietvaros.

  • -1
    Egils Kraulers 27.03.2021, 09:40:21

    Vai varētu lūdzu padalīties, kādu atalgojumu saņem izcilais pārvaldnieks! Man tas izskatās pēc kārtējās izsaimniekošanas!

  • -7
    Pipars 29.03.2021, 19:09:39

    Ģirts Valdis par 2019.gadu Brīvostas pārvaldē saņēmis 34 000 eiro.
    Interesanti kads ir viņa pienesums Brīvostas attīstībā?

  • 0
    Qv 26.03.2021, 17:01:53

    "Ventspils osta" teorētiski darbojas jau 3 mēnešus. Ir kādi redzami darbības rezultāti? Radīti kādi finansiāli izdevīgi risinājumi ostas darbībai un pilsetai kopumā?

  • -1
    Elza Bērziņa 26.03.2021, 17:19:33

    Krievija ir izbūvējusi savas ostas un Latvijas tranzīta laiks ir beidzies.Punktu ir pielikuši sankciju uzlicēji,bet sankcionētais ieriebjot oponentiem pats to veicinājis.

  • -2
    Juris Orinskis 27.03.2021, 09:02:02

    Tikai jautājums paliek, kāpēc Krievija bija spiesta uzsākt būvēt savas ostas, kad te bija pilnīgi visi apstākļi kravu apstrādei daudz lētāk un kvalificētāk. Un, kāpēc neviens toreiz Latvijā pat neiepīkstējās, ka Krievija piedāvā saglabāt tranzītu mūžu mūžos, slēgt tādus līgumus? Varas partijas - Latvijas ceļš, TB un Saskaņa tak bija pilnīgā toreizējā Ventspils mēra pakļautībā un pat ziemā baltos kreklos ar žabo un frakās apstāvēja ikkatru redzamāku Ventspilnieku bērēs uz kapiem.
    Pat Kamaldiņš brauca uz Ventspili atskaitīties, ne uz Saeimu.

  • -7
    Aigars G. 27.03.2021, 10:01:16

    Kas tevi krata talseniek?!Kāda daļa gar Ventspili? Atgādināt kā Venspilē ''mīl'' talseniekus?

  • -4
    RinisZ 29.03.2021, 13:29:58

    Jautājums, kāpēc krievi būvēja savas ostas, ir ļoti skaidrs. Kad Latvija ieguva neatkarību un pilnīgi pārgāja rietumvalstu un NATO ietekmes zonā, Krievijai vairs nebija prātīgi paļauties uz Baltijas ostām. Ja šajā jautājumā kaut nedaudz iedziļinās un neuzķeras uz muļķībām, tad jebkuram skaidrs, ka ne jau kāds vietējais varēja kaut ko mainīt lielajā ģeopolitikā. Krievi gribēja kļūt neatkarīgi no citu valstu ostām un tādi arī kļuva. Par to ir daudz rakstīts internetā gan latviešu, gan krievu valodā. Un no vienas puses labi, ka tā, citādi te varētu īstenoties kāds kara scenārijs. Kāds vispār Krievijas eksports varētu, piemēram tagad, pastāvēt, ja Latvija ir ES un ES ir uzlikusi sankcijas Krievijai. Pat ļoti gribēdami krievi vairs nevar neko caur Baltijas ostām eksportēt.

  • -6
    sranskis 29.03.2021, 13:35:13

    Var piekrist daļēji. Krievija savas ostas pa lielam uzbūvēja tāpēc, lai būtu vairāk ko iebāzt kooperatīva Ozero kabatās.

  • -8
    Andris Lapukoks 29.03.2021, 10:46:33

    Kurā partijā tad Orinska kungs kandidēs ? Vai viņš nolīgts no Kristovska kunga, lai izplatītu negatīvo informāciju un pēc 5. jūnija pazudīs atkal uz 4 gadiem ?

  • -3
    Juris Orinskis 29.03.2021, 15:31:28

    2003.g. nekādu sankciju nebija. Ja šie līgumi būtu tikuši noslēgti un ratificēti, arī šodien neviens viņus neatceltu. Kā darbojas Rīgas ostā URALCHEM, tā darbojas arī Ventspilī šobrīd. Rinis - nezina!

  • -8
    Jeska 29.03.2021, 18:55:15

    Ei tu ņemot!
    Tu taču pats neko īsti nezin. Raksti tikai visādas muļķības

  • -4
    Pipars 29.03.2021, 19:20:03

    Krievija jau pasen vēlējas attīstīt savas ostas.
    Protams arī Aivara apetīte veicināja nesaprašanos ar kravu īpašniekiem,arī tranzīta kari starp ostiniekiem nospēlēja savu lomu,bet punktu tam pielika Ventspils brīvostai uzliktās sankcijas.
    Первый этап
    Строительство порта Усть-Луга началось в соответствии с распоряжением Правительства Российской Федерации от 28 апреля 1993 г. № 728-р с целью создания мощных, высокопроизводительных комплексов для перевалки массовых грузов (угля, минеральных удобрений) на крупнотоннажные суда грузоподъёмностью свыше 30 тыс. тонн[9].

  • -4
    RinisZ 29.03.2021, 19:35:34

    Latvijas pievienošanās process NATO noslēdzās 2003. gada 26. martā. Arī sarunās ar Eiropas Savienību process bija iegājis noslēguma fāzē. Sarunas vainagojās ar iestāšanās līguma parakstīšanu 2003. gada 16. aprīlī. Pēc ratifikācijas procesiem Eiropas Savienībā un NATO valstu parlamentos, kā arī 2003. gada 20. septembrī Latvijā notikušā pozitīvā referenduma par valsts pievienošanos ES pēdējie juridiskie šķēršļi dalībai abās 21. gadsimta spēcīgākajās organizācijās bija pārvarēti. 2004. gada 29. martā, Latvijas premjeram Indulim Emsim iesniedzot pievienošanās dokumentus Amerikas Savienoto valstu valsts sekretāram Kolinam Pauelam, Latvija kļuva par pilntiesīgu NATO dalībvalsti. Bet 2004. gada 1. maijā, stājoties spēkā līgumam par pievienošanos Eiropas Savienībai, Latvija noslēdza arī šo sarežģīto diplomātijas procesu.
    Kādas ostas šajā politiskajā situācijā krieviem varēja pārdot? Beidziet rakstīt muļķības.

  • -7
    sranskis 29.03.2021, 20:49:21

    Orinski, 2003.gadā tu vēl ņēmies ar savu maksātnespējīgo Liepājas uzņēmumu un Ventspilij i tuvumā nebiji! Vai arī te ir gadījums ar personības dubultošanos!

  • -2
    domāju 13.04.2021, 12:39:58

    URALCHEM - dibināts 2007.g.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: