Uzticoties krāpniekiem, ventspilnieces zaudē gandrīz 20 000 eiro
Valsts policijā saņemti divi iesniegumi no seniorēm par krāpšanas gadījumiem – viņas krāpniekiem atdevušas un pārskaitījušas ievērojamas naudas summas. Vienā gadījumā sieviete krāpniekiem atdevusi savu bankas karti un PIN kodu, kā arī skaidru naudu.
Savukārt otrā gadījumā sieviete piesardzīgi nebija nodevusi visus bankas datus, tomēr sniegusi pietiekamu informāciju, lai uz viņas vārda tiktu noformēti vairāki kredīti.
16. decembrī Valsts policijā saņemti iesniegumi no divām ventspilniecēm, kuras kļuvušas par krāpnieku upuriem. Pirmajā gadījumā seniore informēja policiju, ka saņēmusi vairākus telefona zvanus no personām, kuras uzdevās gan par mobilā telefona operatoru, gan par bankas darbinieku, kā arī par policijas darbinieku. Krāpnieki no sievietes noskaidroja, ka viņai mājās ir skaidra nauda un iestāstīja, ka tā ir jādeklarē. Viņas dzīvesvietā sākotnējā ieradās vīrietis, kuram viņa atdevusi savu bankas karti un PIN kodu, savukārt vēlāk šī pati persona ieradās pēc skaidras naudas. Vīrietis gan apgalvojis, ka naudu deklarēs un pēc stundas atvedīs atpakaļ, taču tas nenotika. Tāpat viņas bankas karte ir izmantota vismaz četras reizes, noņemot no tās naudu. Rezultātā no sievietes izkrāpti gandrīz 4400 eiro.
Savukārt otra krāpšana norisinājās vairāk kā nedēļas garumā. Sieviete 5. decembrī sāka saņemt dažādus telefona zvanus. Sākotnējā zvanīja it kā kurjers, kurš esot atvedis vēstuli, lūdzot nosaukt vārdu, uzvārdu un personas kodu. Šos personu datus sieviete nodevusi, taču uzsvērusi, ka bankas datus nesniegs, uz ko krāpnieks telefoniski atbildējis, ka tie nemaz neesot nepieciešami.. Telefonsarunas laikā viņa sāka saņemt pieprasījumus no SMART-ID apstiprināšanas pieprasījumus, kurus apstiprināja. Šādā veidā uz sievietes vārda tika noformēti pieci kredīti. Zvanītājs apgalvoja, ka šī nauda – vairāk nekā 15 000 eiro – jāpārskaita uz diviem ārvalstu bankas kontiem, ko viņa arī izdarīja.
Atlikušie 3000 eiro palika bankas kontā, jo bija sasniegts maksimālais pārskaitījumu limits. Krāpnieki sievietei norādīja, ka šī nauda ir jāizņem un jāievieto pakomātā, taču tobrīd viņai tas neizdevās, jo limits bija sasniegts un, kā viņa pati apgalvo, bankas karte bija bloķēta.
Sieviete sazinājās ar savu banku un pieteicās vizītei un bankā uzrakstīja iesniegumu, lai saņemtu jaunu bankas karti. Pēc nedēļas to ir saņēmusi un izņēmusi atlikušos 3000 eiro, kurus, kā krāpnieki norādījuši nedēļu iepriekš, ielikusi aploksnē un ievietojusi pakomātā.
Valsts policijā abos gadījumos par notikušo uzsākti kriminālprocesi. Abos gadījumos krāpnieki ar sievietēm sazinājās krievu valodā.
Valsts policija atgādina: policisti un citu valsts iestāžu darbinieki nekad nezvana, lai iegūtu skaidru naudu, bankas kartes vai kontu datus! Šādas sarunas nekavējoties jāpārtrauc. Ja rodas šaubas par zvanītāja identitāti, jāsazinās ar konkrēto iestādi, zvanot uz oficiālajā mājaslapā norādīto tālruņa numuru.
Valsts policija aicina būt īpaši modriem un atgādina par drošības padomiem, ar kuriem var iepazīties VP mājaslapā: vp.gov.lv → Populārākie krāpšanas veidi https://www.vp.gov.lv/lv/popularakie-krapsanas-veidi
Ja rodas aizdomas par krāpniecību – nekavējoties informējiet savu banku un policiju. Ja krāpšana jau notikusi, zvaniet 112 un sazinieties ar savu banku.
Likumsargi aicina iedzīvotājus piezvanīt saviem tuviniekiem, pirms to paspēj izdarīt krāpnieks!














Komentāri (4)
sen neticu, ka babuļiem ir tādas summas! Un tā vicojas pa kontiem ar pārskaitījumiem, kur nupat bankas atkal zvērēja,ka radiem, draugiem pārbaudīs pārskaitījumu adresātus un vēl nez ko! Tad bankā ir "specs" priekš šādiem darījumiem! Un viss tur
Vai tiešām cilvēki mucā dzīvo un neko nesaprot un nezina? Vai tiešām viņiem nav radu, draugu, tuvinieku kaut vai telefona zvana attālumā, kuri būtu varējuši kaut ko jēdzīgu pastāstīt vai izskaidrot, ja pašas tik, atvainojos, dumjas? Bet dumjas nav, ja reiz ir glaudāmais tālrunis ar visu SMART-ID uzinstalētu. Bet te apstrādā veselu nedēļu. Ja vien raksts nav no baidīšanas sērijas un izzīsts no pirksta. Bet, ja reiz šie un simtiem(!) citu gadījumi ir notikusi, tad kāds varētu izdot grāmatiņu "Biju muļķis un mani apkrāpa".
Varbūt vajadzētu organizēt kādu ziedojumu vākšanas kampaņu-ja kādam mājās lieks,nevajadzīgs televizors vai radioaparāts,varbūt varētu ziedot priekš tādiem,kuriem šādu ierīču nav?Nevajag jau tos aparātus nez kādus,galvenais,ka raida vismaz vienu vietējo ziņu kanālu.Pieļauju,ka avīzes abonēt vai pirkt ir dārgs prieks,bet kaut kā taču informācijai par blēžu būšanām vajadzētu nonākt līdz ikkatram.
Bet tām tantēm taču telefons ar internetu! Nez vai, lai izmantotu SMART viņas iet uz bibliotēku vai digitālo centru, vai poliklīniku. Ko tad nelasa ziņas. Mana māte, kurai 80+++ gadu un nav glaudāmā pat zina, ka nav jāatbild uz nezināmiem numuriem. Es gan tikko atbildēju uz nezināmu Nr. no Zviedrijas un uz jautājumu vai atbildēju ar "Jā", ar ko apliecināju, ka runāju tajā valodā. Bet šie vairs neko negribēja man teikt un pārtrauca komunikāciju. Es pat nepaguvu painteresēties kakogo kuja viņi mani traucē.