Janvārī Ventspils ostu veiksmīgi izmantojuši trīs termināli – AS „Kālija parks”, AS „Baltic Coal Terminal” un SIA „Noord Natie Ventspils Terminals”.

Ventspils ostas piedāvātie priekšnoteikumi termināļu attīstībai – osta, kas var uzņemt jebkuru kuģi, kas vien var ienākt Baltijas jūrā, attīstīta sauszemes infrastruktūra un izdevīga ostas maksa – ir labāki nekā vairumā Baltijas jūras austrumkrasta ostu.

Lielākais apgrozījuma pieaugums Ventspils ostā, salīdzinot ar 2010.gada janvāri, ir AS „Kālija parks”. Janvārī kālija pārkraušanas apjoms palielinājies par 154 tūkstošiem tonnu, salīdzinot ar laiku pirms gada. Pārkrauts arī 43 tūkstoši tonnu karbamīda. Par 40 tūkstošiem tonnu apgrozījums pieaudzis AS „Baltic Coal Terminal”, kas nodarbojas ar akmeņogļu pārkraušanu.

Veiksmīgi darbs rit arī SIA „Noord Natie Ventspils Terminals”, kas pamatā nodarbojas ar prāmju satiksmes organizēšanu. Kopējais kravu apgrozījums terminālī palielinājies par 49,07%. Šī gada janvārī no Ventspils uz Nīneshamni Zviedrijā prāmji kursēja piecas reizes nedēļā, Travemindi Vācijā divas reizes nedēļā, bet maršrutā „Lībeka-Ventspils-Sanktpēterburga-Ventspils-Lībeka” – četras reizes nedēļā. Salīdzinot ar pagājušā gada janvāri, prāmju pasažieru skaits Ventspils ostā palielinājies par 181,20%, vieglo auto – par 162,68%, kravas vienību – par 112,69%.

Kopā Ventspils ostā 2011.gada janvārī pārkrauts 1,878 miljoni tonnu, kas ir par 20,76% mazāk nekā 2010.gada janvārī. Lielākais samazinājums bijis lejamkravām. Kopējais lejamkravu apjoms janvārī bija par 30% mazāks nekā pirms gada. Samazinājums, galvenokārt, ir SIA „Ventspils Nafta termināls” un AS „Ventbunkers” slikto apgrozījuma rādītāju dēļ. Labāki rezultāti 2011.gada janvārī Ventspils ostā bija ģenerālkravu jomā, kur apgrozījums pieaudzis par 32%.

Ventspils brīvostas pārvalde nevar ietekmēt tās teritorijas nomnieku – termināļu īpašnieku un pārvaldītāju - uzņēmējdarbības politiku, tomēr no savas puses turpina un turpinās darīt visu, lai Ventspils ostā būtu labākie priekšnoteikumi uzņēmējdarbības attīstībai. 

Šogad Ventspils brīvosta turpina realizēt vairākus vērienīgus attīstības projektus ostas infrastruktūras attīstībai. 2010.gada nogalē ar Ventas tilta rekonstrukcijas pabeigšanu Ventspils Brīvostas pārvalde noslēdza Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta „Pievadceļu rekonstrukcija Ventspils ostas termināliem” īstenošanu. Pagājušajā gadā uzsākās jauna ES Kohēzijas fonda līdzfinansēta projekta „Pievadceļi Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām” īstenošana. Šogad ar ES Kohēzijas fonda atbalstu plānots uzbūvēt jaunu sauskravu termināli. 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: