Neviens no privātajiem termināļiem, kas darbojas Ventspils ostā, nav pelnījis saņemt uzslavu par darbu pagājušajā gadā, šodien preses konferencē atzina Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs un Ventspils mērs Aivars Lembergs.

"Ja komerciālais darbs būtu labā līmenī un ja privātie operatori strādātu profesionāli, kravu apjomam vajadzēja būt aptuveni par desmit miljoniem tonnu vairāk," uzskata Lembergs.

Ventspils mērs atzina, ka viņu satrauc tas, kā ar klientiem strādā virkne Ventspils brīvostas termināļu privāto īpašnieku.

"Ir pilnīgi skaidri redzams, ka šogad lielas komerciālā darba problēmas, piesaistot klientus un kravas, ir "Ventbunkeram". Tas ir novedis pie tā, ka "Ventbunkeram" kā saņēmējam uz dzelzceļa sliedēm stāv 1600 cisternas ar nenolietu mazutu. Tur ir komerciālā darba katastrofa. Ļoti slikti strādā, kopš termināli operē kompānija "Vitol", "Ventspils nafta termināls" katru gadu samazina pārkraušanas apjomus par apmēram diviem miljoniem tonnu. Ja tā turpināsies, tad pēc dažiem gadiem vispār nekas nenotiks," pieļauj Lembergs.

Protams, arī citiem termināļiem ir kravu apjoma samazinājums, tomēr uzņēmuma "Ventspils nafta termināls" darbības rādītāji "ir izšķiroši, jo tik lielu samazinājumu vienam terminālim pārējie nevar kompensēt", atzina Lembergs.

Ventspils mērs uzsvēra, ka arī "Kālija parka" terminālis pašlaik pārkrauj divas reizes mazāk kravu, nekā tas bijis pirms 5-6 gadiem. "Jaunais ogļu terminālis - ja tam plānotā jauda ir seši miljoni tonnu, tad viņu faktiskais pārkraušanas apjoms ir apmēram trīs miljoni tonnu. Graudu terminālis arī strādā ar pusi jaudas," sacīja Lembergs.

Kā ziņots, kopējais kravu apgrozījums Ventspils brīvostas termināļos 2010.gadā bija 24,8 miljoni tonnu, kas ir par 6,85% mazāk nekā 2009.gadā.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: