Pēc desmit gadiem Ventspilī atkal ir atgriezies čuguns. Šonedēļ NNVT terminālī pārkrauj pirmo un tā vēsturē lielāko beramkravas – čuguna – sūtījumu.

 

Taču, lai sauskravas kuģis Arouzu varētu pietauvoties pie NNVT termināļa, vajadzēja veikt padziļināšanas darbus pie 15. piestātnes un manevru baseinā.

 

Arouzu, kas kuģo zem Panamas karoga, ienāca Ventspils ostā februāra pirmajās dienās un pietauvojās pie NNVT termināļa 15. piestātnes. Panamax klases sauskravas kuģa (garums 222,5 m, platums 32,2 m, DWT 82 000) ienākšana NNVT terminālim ir liels notikums, jo termināļa vēsturē tas ir pirmais šīs klases kuģis, kas uzņems beramkravu, apstiprina NNVT valdes locekle Viktorija Zeļenkeviča, piebilstot, ka Panamax klases konteinervedēji agrāk ieradās terminālī, lai uzņemtu kravas konteineros.

 

Panamax klases kuģi ir vidēja lieluma kuģi ar tādiem gabarītiem, kuri ļauj tiem kuģot cauri Panamas kanāla slūžām. Mūsu ostā šīs klases kuģi ienāk bieži – kā tankkuģi, tā arī sauskravas kuģi, norāda Ventspils ostas kapteinis Arvīds Buks.

 

Gatavojoties uzņemt kuģi Arouzu, Ventspils brīvostas pārvaldes dienesti padziļināja Ventas gultni pie 15. piestātnes, lai sauskravas kuģis varētu iekrauties līdz 14,2 metru iegrimei, piebilst Buks. Pie NNVT termināļa sauskravas kuģis Arouzu uzņems aptuveni 75 tūkstošus tonnu čuguna un aptuveni 1,5 tūkstoti tonnu feromangānu, stāsta Zeļenkeviča.

 

Jāatgādina, ka agrāk čuguns, tāpat kā citi melnie un krāsainie metāli, bija mūsu ostas tradicionālajā kravu nomenklatūras sastāvā. 2001. gadā Ventspils tirdzniecības ostā pārkrāva 605 tūkstošus tonnu čuguna, 2002. gadā – 832 tūkstošus tonnu, bet 2003. gadā – 493 tūkstošus tonnu. Tomēr 10 gadus čuguna Ventspils ostā nebija.

 

Taču ikviena jauna krava nodrošina papildu ienākumus visiem tranzīta nozares dalībniekiem, norāda Zeļenkeviča. Čuguns no Krievijas, no Tulas rūpnīcas, uz Ventspili tiek piegādāts pa dzelzceļu. Mēneša laikā NNVT pienāk aptuveni 1000 vagonu ar kravām, kuras no Ventspils, izmantojot jūras transportu, tiek sūtītas tālāk uz ASV.

 

Stividorsabiedrībai NNVT tā ir pirmā pieredze beramkravu iekraušanā, uzsver Zeļenkeviča. Pagaidām tie ir vienas reizes pasūtījumi ziemas mēnešos, jo parasti šīs kravas tiek pārkrautas Rīgas ostā. Tomēr tas, ka krava nonākusi tieši Ventspilī, ir NNVT nopelns, piedāvājot kravu īpašniekam konkurētspējīgāku tehnoloģiju, kas ļauj ātrāk par citiem iekraut kuģī kravas, lepni saka Zeļenkeviča, norādot, ka pagājušajā gadā ziemas kravu plūsma aizgāja no Rīgas uz Ukrainas ostu Iļjičevsku. «Mūsu terminālis ir daudzfunkcionāls, kas ļauj mums ātri pārorientēties no viena kravu veida uz citu,» saka vadītāja. Iespējams, čugunu Ventspils ostā pārkraus arī martā, bet pie NNVT pietauvosies vēl vismaz viens panamaksa klases kuģis. NNVT kompānijai šobrīd ir svarīgi sevi parādīt no labākās puses, lai to novērtētu kravu īpašnieks un lai arī nākotnē varētu rēķināties ar līdzīgu pasūtījumu izpildi, viņa piebilst.

 

Iekraušanas darbus kuģī Arouzu plānots pabeigt šīs nedēļas nogalē. Termināļa vadība lūdz iedzīvotājus ar izpratni uztvert iespējamos trokšņus čuguna iekraušanas laikā.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: