Patlaban noris sarunas starp iesaistītajām pusēm par izmēģinājuma Venecuēlas naftas kravu sūtīšanu pa dzelzceļu no Ventspils uz Baltkrievijas naftas pārstrādes rūpnīcām.

Tā kā naftas transportēšana pa cauruļvadu ir lētāka nekā jebkurš cits piegādes veids, ir liela interese par tā izmantošanu. 

Iespējas sākt naftas cauruļvada Ventspils-Polocka izmantošanu un pa to piegādāt Venecuēlas naftu Baltkrievijai ir atkarīgas no panāktām vienošanām starp cauruļvadu īpašniekiem un kravas īpašniekiem un tīri tehniski esot nepieciešamas investīcijas, lai nodrošinātu naftas transportēšanu pretējā virzienā.

Tas dotu papildu ieņēmumus gan cauruļvadu īpašniekiem, gan Ventspils ostai, gan valstij kopumā.

Pirms diviem gadiem Ventspils ostas konkurētspēja atpalikusi no Klaipēdas ostas, bet tagad situācija ir mainījusies un caur to tiek eksportēta gan nafta, gan kālija sāls no Baltkrievijas. Iepriekš Baltkrievijas pusei neesot bijis izdevīgi pārkraut kālija sāli Ventspils ostā, tomēr patlaban Ventspils ostai jau esot priekšrocības, salīdzinot ar saviem konkurentiem.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: