Ventspils lidosta finansējumu skrejceļa pagarināšanai un infrastruktūras attīstīšanai cer saņemt no Eiropas Kohēzijas fonda.

Šo iespēju lidosta gaida jau vairākus gadus. Bez infrastruktūras attīstīšanas nevar ne sapņot par regulāru aviosatiksmi tuvākajā nākotnē. Šonedēļ beidzot Satiksmes ministrija izplatījusi informāciju par pieteikumu atlases otro kārtu finansējuma saņemšanai no Eiropas Kohēzijas fonda reģionālo lidostu infrastruktūras attīstīšanai.

Pirmās kārtas finansējuma lauvas tiesa – vairāk nekā 41 miljons latu – tika starptautiskajai lidostai Rīga. Otrajā kārtā reģionālajām lidostām atlikuši vien 3,5 miljoni latu, kurus Satiksmes ministrija plāno sadalīt starp Liepāju un Ventspili.

To, cik no šīs summas tiks Ventspilij, lidostas prokūrists Ints Seilis pagaidām nezina. Toties viņš labi zina Ventspils lidostas vajadzības. Nepieciešams pagarināt skrejceļu līdz 1800 metriem, atjaunot meliorācijas sistēmu un atjaunot lidjoslas. Līdzekļu tam ne pašai lidostai, ne pašvaldībai nav, tādēļ Ventspils lidosta viennozīmīgi pretendēs uz finansiālu palīdzību no Kohēzijas fonda, apgalvo Seilis.

Ventas Balss jau rakstījusi, ka pēc regulāro reisu starp Ventspili un Rīgu pārtraukšanas 2008. gadā skrejceļa neapmierinošā stāvokļa dēļ Ventspils lidosta ievērojami samazinājusi savu funkciju apjomu, atsakoties arī no dispečeru torņa izmantošanas.

Pēc skrejceļa remonta šā gada augustā dispečeru tornis atjaunojis savas funkcijas un pieprasījums pēc lidostas pakalpojumiem atkal audzis. Seilis pastāstīja, ka lidostu aktīvi izmanto Nacionālie bruņotie Gaisa spēki mācību rīkošanai. Šogad Ventspilī bieži piezemējas arī privātās lidmašīnas.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: