Patlaban tiek gatavota augsne akcīzes nodokļa palielināšanai autogāzei - šo ideju atbalsta degvielas tirgotāji, raksta laikraksts "Dienas Bizness".

Tomēr Finanšu ministrijas (FM) pārstāvis Aleksis Jarockis apgalvo, ka šis jautājums pašlaik nav FM un valdības dienaskārtībā - grozījumi akcīzes likmēs autogāzei netiek gatavoti.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas vadība atbalsta ieceri palielināt akcīzes nodokli autogāzei galvenokārt tā iemesla dēļ, ka, pieaugot autogāzes patēriņam un samazinoties benzīna patēriņam, akcīzes nodokļa starpības dēļ valsts budžetam secen iet miljoniem latu. Akcīzes nodoklis autogāzei ir sešas reizes mazāks nekā benzīnam un šī situācija ir ekonomiski nepamatota, vērtē Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

Viņš aprēķinājis, ka gadījumā, ja visi tie autovadītāji, kas izmanto autogāzi, pārietu uz degvielas izmantošanu, tas ļautu valsts budžeta ieņēmumus palielināt vismaz par desmit miljoniem latu ceturksnī.

Vienlaikus Stirāns neslēpj, ka degvielas tirgotājiem ir lielas izmaksas, tirgojot autogāzi. "Šis produkts maksā tikpat, cik benzīns, bet tas ir citas bīstamības klases produkts, kam vajadzīga cita loģistika, un pārdošanas izmaksas ir lielākas. Šo produktu pārdot ir dārgāk, bet ieņēmumi ir tie paši. Agrāk propānu un butānu tirgoja tikai gāzes tirgotāji, bet, pieaugot pieprasījumam, to dara arī degvielas tirgotāji, taču tas sadārdzina biznesu kā tādu. No nodokļu viedokļa tā nav normāla konkurence, un šī situācija atstāj ietekmi uz kopējo biznesu," situāciju komentē Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas vadītājs.

Viņaprāt, Latvijai vajadzētu izmantot Lietuvas pieredzi, kur akcīzes nodoklis autogāzei ir 2,5 reizes lielāks nekā Latvijā, turklāt tas nav samazinājis autogāzes patēriņu.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: