Kuģošanas atbalsta dienesta priekšnieks Normunds Kornijanovs uzsver, ka Ventspils ostā gultnes padziļināšana bijusi aktuāla vienmēr.

Ventspils ostas ģeogrāfiskā izvietojuma īpatnība nosaka dziļumu uzturēšanas specifiku – ar to mūsu osta ir unikāla, salīdzinot ar citām Latvijas ostām. Valdošās straumes virzienā no dienvidiem uz ziemeļiem pastāvīgi nes migrējošās smilšu plūsmas, kuru atzars pietuvojas Ventspils krastiem.

 

Līdz ar šiem sanesumiem gada laikā pie ieejas Ventspils ostā var nosēsties līdz 900 tūkstošiem kubikmetru smilšu, tādēļ Ventspilij vienmēr ir bijusi aktuāla gultnes padziļināšana. Padomju laikos Ventspils ostā strādāja Baltmorputj flotes gultnes padziļināšanas kuģi.

 

Latvijai iegūstot neatkarību, Ventspils brīvostas pārvaldei nācās iegādāties pašai savu gultnes padziļināšanas kuģi, ko nosauca par Dzelmi. Pēc ostai pienākošā jūras kanāla padziļināšanas 90. gadu beigās dziļumu uzturēšana, izmantojotDzelmi, kļuva vēl svarīgāka un aktuālāka.

 

Jāsaka, ka ne Rīgas ostā, kas atrodas līča krastā, ne Liepājas ostā tik lielu smilšu sanesumu kā Ventspils ostā nav.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: