Jūras administrācijas Hidrogrāfijas dienesta vadītājs Aigars Gailis skaidro, ka hidrogrāfija ir nozare, bez kuras nav iedomājama ne kuģošana, ne ostu darbs.

«Hidrogrāfi veic kuģu ceļu un ostu dziļumu mērījumus, izgatavo jūras kartes un nodrošina to izplatību, kā arī uzrauga un apsaimnieko navigācijas līdzekļus (bākas, bojas un citas kuģiem domātās zīmes un norādes). Sadarbība ar Ventspils ostas hidrogrāfiem mums ir ļoti veiksmīga.

Ventspilnieki ir pionieri bāku un boju aprīkošanā ar automātiskās identifikācijas sistēmas (AIS) transponderiem, un tagad jau viņu piemēram seko arī Rīgas un Liepājas ostas. Ventspilnieki apsaimnieko Ovišu, Akmeņraga un Užavas bākas, un tās jau ir aprīkotas ar AIS. Tagad uzsākts darbs, lai ar AIS aprīkotu Irbes šaurumā esošās bojas.

AIS sistēma savos pirmsākumos tika radīta, lai no kuģiem būtu iespējams pamanīt un identificēt citus kuģus nelabvēlīgos apstākļos.

Idejas autors ir kāds zviedru locis, kurš novērtēja šādas sistēmas nepieciešamību Zviedrijas piekrastē, kur redzamību apgrūtina daudzās mazās šēru salas. Tikai pēc tam AIS pārņēma arī kuģu vadības centri krastā, izveidojot monitoringa sistēmas, kas ļauj nepārtraukti novērot kuģu kustību, kā arī identificēt ar AIS raidītājiem aprīkotos kuģus. Baltijas jūra bija viena no pirmajām, kur tika izveidots visām dalībvalstīm kopīgs AIS tīkls, kas pazīstams kā HELCOM AIS sistēma.

Jaunā sistēma ļauj visiem uztveršanas zonā esošajiem kuģiem saskatīt bākas jebkuros apstākļos, kā arī redzēt bāku parametrus un citu nepieciešamo informāciju. Vienlaicīgi visu nepieciešamo informāciju no ar AIS aprīkotajām bākām saņem arī bāku uzturēšanas dienesti. Nākamais solis – nodrošināt, lai bākas varētu arī pārraidīt kuģotājiem nepieciešamo meteoinformāciju, navigācijas brīdinājumus un citas ziņas.»

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: