Ventspilnieki ir čempioni ES fondu finansējuma piesaistē ostas infrastruktūras attīstībai, uzskata satiksmes ministrs Uldis Augulis.

«Ostām Latvijas tautsaimniecībā ir ļoti nozīmīga vieta. Tieši ostu dēļ varam piesaistīt tranzīta kravu plūsmas, kas ļauj nopelnīt mūsu uzņēmējiem un iedzīvotājiem. Latvijai ir svarīgi savas preces un pakalpojumus eksportēt.

Tranzīta kravu apkalpošana mums dod apmēram 600 miljonu latu ieņēmumu gadā. Liela daļa nopelna ir Ventspilij.

Katrai ostai ir sava specifika. Tām mūsdienās jābūt pietiekami mobilām un jāspēj piedāvāt plašs pakalpojumu spektrs. Ostām ir būtiski labā līmenī uzturēt pievedceļus, kuģošanas kanālus un piestātnes. Svarīgi apgūt jaunas teritorijas un veikt padziļināšanu, lai apkalpotu arvien lielākus kuģus, kas atkal dod ietaupījumu kravu īpašniekiem un ceļ Latvijas tranzīta koridora konkurētspēju kopumā.

Neaizsalstošā Ventspils osta šajā ziņā ir labs piemērs. Stimulēt savā teritorijā jaunu ražojošu uzņēmumu rašanos – tas ir ļoti tālredzīgi, jo dod darba vietas ventspilniekiem un sniedz uzņēmumiem iespēju piegādāt savas izejvielas, pakalpojumus. Ventspils ir čempioni ES fondu finansējuma piesaistē ostas infrastruktūras attīstībai! Pēdējos piecos gados paveiktais ir acīm redzams. Ir realizēts vērienīgs pievedceļu projekts, uzbūvēts moderns Prāmju terminālis.

Pievedceļu attīstība Ventspils ostā  ir īpaši  nozīmīga Latvijas transporta koridora sastāvdaļa, kas ir iekļāvusies vienotajā Transeiropas transporta tīklā TEN – T.  Tādējādi tiek realizēta viena no nozīmīgākajām ES transporta politikas prioritātēm, veicinot tuvsatiksmes kuģošanu un ostu izmantošanu, proti, novirzot kravu pārvadājumus uz videi draudzīgāko jūras transportu.

Ostu attīstība ļoti lielā mērā noteiks tranzīta biznesa attīstību mūsu valstī kopumā. Tāpēc svarīgi veidot arvien jaunus kravu termināļus, meklēt jaunas kravu apstrādes iespējas, jaunus klientus, veidot loģistikas un pievienotās vērtības pakalpojumus, tai skaitā arī ražošanu. Ventspilij tas izdodas!»

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: