Braucot pār Ventas tiltu no kreisā krasta uz labo, labajā pusē var redzēt, ka uzsākti jaunā sauskravu termināļa būvniecības darbi. Šobrīd rit zemes rakšanas darbi. Būvdarbu galvenais darbuzņēmējs – hidroceltniecības kompānija AS BMGS – savu 60 gadu jubileju svin, uzsākot vēl viena objekta būvniecību Ventspils brīvostā.

«Lai gan šis projekts nenāca viegli, tā īstenošana ir sākusies,» apmierināts saka Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs, vēršot uzmanību uz to, ka 62% visu investīciju ir Eiropas Savienības līdzekļi. Būvdarbi sākās 16. jūlijā, bet tos pabeigs nākamā gada oktobrī. Jaunajā terminālī tiks uzbūvēta piestātne, kur vienlaikus kravu varēs uzņemt divi kuģi (garums līdz 130 metriem, iegrime līdz 7 metriem), kravu laukumi, inženierkomunikācijas, dzelzceļa pievedceļi. Tas pavērs pilnīgi citas iespējas koksnes pārkraušanas attīstībai mūsu ostā, uzskata jaunā termināļa nomnieka pārstāvis SIA Ventplac valdes priekšsēdētājs Aivars Bauda.

Patlaban topošā termināļa vietā izrakta būvbedre un notiek zemes rakšanas darbi grunts nostiprināšanai. Pēc Holandes projektētāju prasības sauskravu termināļa piestātnes būvniecībai sliktā grunts jānomaina pret labo, skaidro Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis. Kamēr notiek zemes rakšanas darbi, objektā pārsvarā darbojas apakšuzņēmēja Varianta tehnika un ģeodēzisti. Šajā vietā grunts ir vāja, tā nevar izturēt piestātnē projektēto jaudu, stāsta termināļa

būvdarbu vadītājs Anatolijs Hamickis.

Līdz jūlija beigām būvnieki izrakuši 4790 kubikmetru grunts, kas aizvesta uz slēpošanas kalnu Lemberga hūte. Tādējādi celtniecības pasūtītājs – Ventspils brīvostas pārvalde – paralēli jaunā termināļa izbūvei tiešā veidā piedalās arī slēpošanas kalna infrastruktūras uzlabošanā. Sliktās grunts vietā ieved labo grunti no karjera Kalndruvas, Vārves pagastā. Pirms smilšu izmantošanas tās aizveda uz analīzi, lai pārliecinātos, ka tās ir derīgas piestātnes būvniecībai, stāsta Hamickis. Pavisam zem jaunā termināļa vajadzēs nomainīt aptuveni 80 tūkstošus kubikmetru grunts.

Ar katru dienu būvlaukumā kļūst arvien saspringtāk. Kad būs nostiprināta grunts, sāksies celtniecības darbi. Aptuveni pēc mēneša šeit būs daudz vairāk cilvēku, sola Hamickis. Termināļa celtniecībā plānots iesaistīt līdz 50 BMGS celtnieku. Līdz gada beigām plānots uzsākt termināļa dzelzceļa atzara rekonstrukciju, piestātnes konstrukcijas un kraujlaukuma izbūves darbus, iedzīt pāļus un ieliet betona pamatus elektroapgaismes mastiem.

Hidroceltniecības kompānijai BMGS šis ir pagaidām vienīgais objekts Ventspils brīvostā. Tomēr tas ir ļoti svarīgs uzņēmumam, kas šogad svin savu 60 gadu jubileju. «Kādreiz kompānija tika izveidota ostu atjaunošanai un celtniecībai, un mēs esam priecīgi, ka arī pēc 60 gadiem varam būvēt hidrotehniskās būves Latvijas ostās,» saka AS BMGS valdes loceklis Genādijs Kalaneps.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: