Recruitment agency var nodrošināt gan recruitment (klasisko kandidātu atlasi), gan headhunting pakalpojumu, taču abiem ir savas priekšrocības un trūkumi, kas var būtiski ietekmēt personāla atlases ātrumu, kvalitāti un konfidencialitāti.


Recruitment agency var nodrošināt gan recruitment (klasisko kandidātu atlasi), gan headhunting pakalpojumu, taču abiem ir savas priekšrocības un trūkumi, kas var būtiski ietekmēt personāla atlases ātrumu, kvalitāti un konfidencialitāti.
Abas metodes palīdz atrast piemērotus kandidātus, taču katrai ir savas nianses. Apskatīsim, kā saprast, kura no tām vislabāk der tieši tava uzņēmuma situācijai?
Recruitment jeb klasiskā personāla atlase parasti tiek izmantota, lai varētu uzrunāt plašāku kandidātu loku un masveidā piesaistīt kandidātus izskatīt amata vakanci. Šī pieeja vairāk ir piemērota speciālistu un vadīāju atlasēs. Personāla atlases speciālisti ievēro klienta vēlmes un amata prasības, izveido un publicē darba sludinājumu, uzrunā potenciālos kandidātus, apkopo pieteikumus un labākos kandidātus novērtē, izmantojot zinātnē balstītus rīkus, piemēram, tiek novērtētas personības iezīmes, kognitīvās spējas.
Tā ir piemērota, ja:
Piemērs: uzņēmumam nepieciešami 10 cilvēki klientu atbalsta komandā 2 mēnešu laikā. Recruitment agency var ātri atlasīt lielu kandidātu skaitu, pārbaudīt pamata prasmes un organizēt interviju procesu.
Headhunting jeb mērķtiecīga kandidātu piesaiste ir proaktīva un ļoti personalizēta pieeja, ko izmanto vidējā un augstākā vadības līmeņa pozīcijās. Tā ir piemērota, ja meklē nišas speciālistu vai vadītāju, kura kompetence būtiski ietekmē uzņēmuma stratēģiju.
Headhunteris nepaļaujas uz publiskiem darba sludinājumiem. Izmantojot sev pieejamās datubāzes, viņš pats atrod un uzrunā potenciālos kandidātus, izpēta viņu profesionālo reputāciju, motivāciju un vērtības, novērtē saderību ar uzņēmumu. Atlases process ir diskrēts un balstīts uz rūpīgu tirgus kartēšanu.
Šī metode noder, ja:
Piemērs: uzņēmums meklē reģionālo finanšu direktoru ar starptautisku pieredzi un M&A projektu vadību. Headhunter analizē konkurentus, izveido 3-5 potenciālo kandidātu sarakstu un konfidenciāli uzrunā katru no tiem.
Izvēloties starp recruitment un headhunting, jāvērtē amata līmenis un uzņēmuma prioritātes. Ja svarīgs ir ātrums un apjoms, piemēram, pārdošanas vai klientu apkalpošanas lomām, efektīvākais būs recruitment.
Savukārt vadītāju un nišas speciālistu piesaistei nepieciešams headhunting - mērķtiecīga, konfidenciāla un uz reputāciju balstīta pieeja, kas ļauj sasniegt pasīvos kandidātus un nodrošina precīzu atbilstību uzņēmumam.
Lai izvēlētos piemērotāko risinājumu un nepieļautu dārgas kļūdas, ieteicams konsultēties ar pieredzējušiem personāla atlases speciālistiem.