Ventspils brīvostas uzņēmumos bankas veic dažādas pastiprinātas pārbaudes, lai pārliecinātos par iespējamo saistību ar ASV sankciju sarakstā iekļauto Ventspils domes priekšsēdētāju Aivaru Lembergu, pastāstīja biedrības "Baltijas asociācija - transports un loģistika" izpilddirektors Ivars Landmanis.

Viņš teica, ka pamatā situācija ostā strādājošajiem uzņēmumiem ir atrisināta, taču turpinās pastiprināta uzraudzība no banku puses, tostarp daļai uzņēmumu ir sarežģījumi ar norēķiniem.

"Latvijā šāda situācija ir pirmo reizi, un nav īsti skaidrs, kam bankām ir jāpievērš uzmanība. Runa ir par uzņēmumiem, kuros prokuratūra ir arestējusi sankcionētajai personai piederošās daļas un nodevusi citai personai. Sankcionētajai personai nav ietekmes un kontroles uzņēmumā, un tā nesaņem finanšu līdzekļus," teica Landmanis, piebilstot, ka tiek strādāts ar Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK), lai šo situāciju atrisinātu.

Landmanis arī atzina, ja neizdosies atrisināt situāciju ar bankām, attiecīgajiem uzņēmumiem vēlāk varētu parādīties problēmas.

Viņš sacīja, ka bankas gaida skaidrojumu no FKTK par to, kas tieši tām ir jāvērtē uzņēmumos, savukārt FKTK saka, ka pašām bankām tas ir jāizvērtē, tāpēc valda neliels apjukums. "Vajag, lai FKTK iedod skaidrojumu par šīm lietām. Un tad uzņēmumi paši varēs pierādīt, vai tos kontrolē vai nekontrolē sankcionētā persona," teica Landmanis.

Jautāts, vai sankciju dēļ osta zaudē klientus un kravas, Landmanis atbildēja noliedzoši, piebilstot, ka decembrī, tūlīt pēc ASV Valsts kases Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) lēmuma par sankciju noteikšanu, bija satricinājums un daži kuģi nolēma ostā neienākt, bet šobrīd situācija ir atrisināta. "Mēs arī lūdzam, lai valdība vairāk skaidro ārzemju partneriem, ka situācija ir atrisināta," vienlaikus piebilda Landmanis.

Viņš arī norādīja, ka ostā pārkrauto kravu apmērs ir samazinājies, bet tas pamatā ir saistīts ar to, ka pieprasījuma krituma dēļ ostā netiek piegādātas ogļu kravas. "Tas ir saistīts ar tirgus cenu - ogļu pircējvalstīm noliktavas ir pilnas," teica Landmanis.

Savukārt dzelzceļa kravu pārvadātāja SIA "Baltijas ekspresis" valdes priekšsēdētājs Māris Bremze teica, ka vienīgās sankciju sekas, ko izjūt uzņēmums, ir tas, ka daļai darbinieku ir sarežģījumi ar darba samaksas saņemšanu, kas, visticamāk, ir saistīts ar konkrētu kredītiestādi. Šāda problēma bijusi gan decembrī, gan janvārī, bet tā ir atrisināta, un darbinieki atalgojumu, lai arī ar novēlošanos, ir saņēmuši.

Arī Bremze uzsvēra, ka šobrīd lielāka problēma ir ogļu kravas, kas pieprasījuma krituma dēļ netiek piegādātas.

Lasi vēl

Komentāri (3)

  • -7
    grosh Pirms 2 nedēļām

    Beidz, Landmaņkungs!

  • -2
    Sandra Harmonija Pirms 2 nedēļām

    ja jau iet pārbaudes, tad varēs dzirdēt par nelikumīg-dok. kārtošanām .
    kādi ir ieņēmumi- kādi izdevumi.

  • -3
    ^^—^^ Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Jā, Landmaņa kungs - kāpēc runājat pa tukšo. Kur ir konkrēti uzņēmumu nosaukumi? Kuriem ir problēmas? Kādā formā? Kādā veidā? Ko viņi nevar izdarīt? Kur ir atbildes uz tik daudziem - konkrētiem jautājumiem? Un vispār - kāpēc iedzīvotājam tas jājautā? Raksts ir pilnīga demagoģija - tukšs. Bez faktiem. Tikai bla bla bla. Visiem AIvara dēļ ir slikti - kas ir tie, kam slikti?

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: