Lai uzlabotu pacientu tiesību nodrošinājumu, informētību, kā arī pacientu un ārstniecības personāla savstarpējo saskarsmi, Ziemeļkurzemes reģionālā slimnīcas vadība šodien plkst.11:00 parakstīja sadarbības līgumu ar Pacientu Ombudu.

Apskati foto!

 Pasākumā piedalījās Ziemeļkurzemes reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētāja Egija Siliniece, Pacientu Ombuda valdes priekšsēdētāja Liene Šulce un Kurzemes reģiona pārstāve Iveta Ķēniņa.

Pacientu Ombuds sadarbojas ar slimnīcām, konsultējot gan pacientus, gan ārstniecības iestāžu darbiniekus par tiesībām un pienākumiem veselības aprūpes sistēmā un palīdzot risināt konkrētus savstarpējās komunikācijas jautājumus pacientu un mediķu vidū.

Ziemeļkurzemes reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētāja E.Siliniece ir gandarīta, ka iepriekšminēto jautājumu risināšana nonāks profesionāļu rokās, jo slimnīcai ir būtiski, lai pacienti būtu zinoši un viņu attiecības ar ārstniecības personālu būtu pozitīvas un izpratnes pilnas.

„Pacientu Ombuds Latvijā ir unikāls projekts - efektīvs instruments pacientu tiesību un kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu veicināšanai,” stāsta L. Šulce un norāda, ka „daudzās valstīs līdzīgu organizāciju esamība tiek uzskatīta par vienu no laba veselības aprūpes servisa parametriem.”

Turpmāk, katru nedēļu, otrdienās no plkst. 10:00 līdz 15:00 Pacientu Ombuda pārstāvji būs sastopami Ziemeļkurzemes reģionālās slimnīcas bibliotēkas telpās, lai atbildētu uz jautājumiem, dalītos ar jaunāko informāciju un ieteikumiem, kas saistīti ar veselības aprūpi. Plānotas arī citas aktivitātes, tai skaitā tikšanās un semināru rīkošana pacientiem un slimnīcas personālam. Lai pateiktos par sniegto atbalstu, Pacientu Ombuds sūtīs labo vārdu vēstules tiem slimnīcas darbiniekiem, kuriem pacienti būs izteikuši pateicību. Plānots, ka arī slimnīcas Talsu filiālē Ombuda pārstāvji būs sastopami reizi nedēļā.

Bet gada sākumā slimnīca kopā ar Pacientu Ombudu organizēs pacientu aptauju, lai noskaidrotu pacientu viedokli par slimnīcas sniegtās medicīniskās palīdzības kvalitāti un trūkumiem, lai nepieciešamības gadījumā tos uzlabotu vai pilnveidotu.

Slimnīcā būs izvietotas Pacientu Ombuda pastkastītes vairākās vietās. Ventspilī –uzņemšanas nodaļā, reģistratūrā, dzemdību nodaļā un pie bērnu nodaļas. Savukārt Talsu filiālē pie reģistratūras. Pie pastkastītēm būs izvietoti informatīvie materiāli par pacientu tiesībām un pienākumiem, kā arī sūdzību un pateicību veidlapas. Lai konstruktīvi risinātu savstarpējās komunikācijas problēmas un jautājumus, kas saistīti ar veselības aprūpes kvalitāti, Pacientu Ombuds sagaida pacientu tiešu iesaistīšanos, kas veicinātu atgriezeniskās saites veidošanos jau konkrētam pacientam vai viņa tuviniekiem.

Pacientu Ombuda galvenie mērķi ir uzlabot veselības aprūpes kvalitāti, meklēt jaunus un draudzīgus risinājumus, palīdzot gan pacientiem, gan arī medicīnas personālam, lai veidotos savstarpēja uzticība, efektīva komunikācija, kā arī lai pacienti atgūtu veselību, bet mediķi savā darbā justos novērtēti.

Lai risinātu iepriekšminētās problēmas, Pacientu Ombuds aicina gan pacientus, gan ārstniecības personas aktīvi iesaistīties plānotajās informācijas aktivitātēs un dalīties ar savām problēmām, jautājumiem un ieteikumiem.

Pacientu Ombuds šobrīd jau sadarbojas ar Rīgas Austrumu slimnīcu, P.Stradiņa slimnīcu, Bērnu slimnīcu, Vidzemes slimnīcu, Rīgas 2.slimnīcu un Liepājas slimnīcu.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: