Jaunā mobilā aplikācija "Healthpoint" ļaus Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) vieglāk noteikt cilvēka atrašanās vietu lauku teritorijās un vietās, kur nav orientieru, tādējādi palīdzot izglābt vairāk dzīvību, NMPD rīkotajā preses konferencē žurnālistiem pastāstīja dienesta direktors Armands Ploriņš.

Mobilā aplikācija "Healthpoint" reizē ar zvanu mediķiem nosūta arī zvanītāja atrašanās vietu un, ja viņš pats to ir izvēlējies paziņot, arī vārdu, uzvārdu un personas kodu. Pašlaik aplikāciju var iegūt "Google play store" un "Apple app store", bet drīzumā to būs iespējams iegūt arī "Windows store".

Ploriņš uzsvēra, ka šī aplikācija atvieglos dienesta darbu, jo katru dienu NMPD saņem zvanus no cilvēkiem, kuri nespēj nosaukt savu atrašanās vietu. Atrašanās vietu cilvēks var nebūt spējīgs nosaukt nezināšanas dēļ vai saistībā ar veselības stāvokli.

Atbildot uz mediju jautājumu, ko darīt vecāka gada gājuma cilvēkiem, kuri nelieto viedtālruņus, Ploriņš norādīja, ka bērni un mazbērni var palīdzēt viņiem šādu aplikāciju iegūt.

Ploriņš gan uzsvēra, ka par sistēmu, kas noteiktu zvanītāja atrašanās vietu pēc mobilā telefona tīkla signāla, valstī jau runā 20 gadus, tādēļ, ka Iekšlietu un Satiksmes ministrijas nav bijušas spējīgas vienoties par to, kura ministrija šādu sistēmu uzturēs, gala rezultāts ir šī aplikācija.

Arī veselības ministrs Guntis Belēvičs (ZZS) preses konferencē norādīja, ka aplikācija būtiski uzlabos pakalpojuma sniegšanas ātrumu, jo mediķi varēs ātrāk noteikt cilvēka atrašanās vietu.

Tāpat veselības ministrs aicināja cilvēkus šo aplikāciju izmantot, jo katra sabiedrības locekļa pienākums ir gādāt par savu veselību. Veselība ir sabiedrības labums, piebilda Belēvičs.

Kā medijiem konferencē norādīja aplikācijas izstrādāja "Meditec" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Sils, šī aplikācija ir solis e-veselības attīstībā Latvijā.

Viņš norādīja, ka aplikācija ļauj sazināties gan ar NMPD, gan savu ģimenes ārstu un ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni.

"Meditec" plāno uzlabot aplikāciju ar vairākiem jauninājumiem. Plānots ieviest iespēju ar aplikācijas palīdzību pierakstīties pie ārsta, atrast tuvāko traumu punktu, lai pēc palīdzības vērstos tur, iekļaut pirmās palīdzības rokasgrāmatu un iekļaut cilvēka potēšanās pasi, kā arī zāļu un diētu kalendāru un svara vērošanas kalkulatoru. Iespējams, tiks ieviesta arī ziņu sūtīšanas sistēma, lai cilvēki, kuri nav spējīgi parunāt, varētu mediķus izsaukt, nosūtot ziņu.

Tāpat Sīlis norādīja, ka plānots ieviest arī daudzvalodības funkciju, jo pagaidām aplikāciju var izmantot latviešu, angļu un krievu valodās. Tas nepieciešams, jo kompānija plāno šo aplikāciju veidot kā eksporta preci arī ārpus Latvijas.

Iespējams, aplikācija tiks paplašināta, sadarbojoties ar citiem glābšanas dienestiem, ne tikai NMPD.

Viņš uzsvēra, ka kompānija plāno atgūt ieguldītās investīcijas, jo visas izmaksas par aplikāciju ir segtas no kompānijas līdzekļiem, un gan NMPD, gan arī aplikācijas lietotāji par to nemaksā.

Medijiem bija arī iespēja aplūkot aplikāciju darbībā, kad NMPD dienests saņēma zvanu no kolēģa un aplikācija noteica viņa atrašanās vietu. Mediķi gan uzsvēra, ka aplikācijas izmantošana neaizstāj sarunu ar dienesta dispečeri, jo aplikācija var noteikt atrašanās vietu, bet nevar noteikt, piemēram, mājas stāvu un dzīvokļa numuru.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: