Internetā iepērkas jau 71% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 4% vairāk nekā šajā laikā pirms gada. Visbiežāk šādu iespēju izmanto iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem, liecina interneta izpētes uzņēma "Gemius" dati.

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Gemius" sabiedrisko attiecību un komunikācijas speciāliste Elīna Platonova, aktīvākie pircēji internetā ir sievietes un speciālisti/biroja darbinieki.

Pēc interneta auditorijas pētījuma "gemiusAudience" datiem par šī gada jūniju, vismaz reizi gadā internetā iepērkas 844 000 Latvijas interneta lietotāju vecuma grupā no 15 līdz 74 gadiem. Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, tas ir pieaugums par 4%. No visiem, kas iepērkas internetā, 16% atzinuši, ka pirkumus veic gandrīz katru mēnesi, 33% - dažas reizes gadā, bet 22% reizi gadā vai retāk.

29% atbildējuši, ka neiepērkas internetā vispār. No tiem iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, katru dienu internetu izmanto 63%, bet vairākas reizes nedēļā - 7%.

Visbiežāk internetā iepērkas lietotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem - tādi ir 22%. Tikmēr iedzīvotāji vecuma grupās no 15 lūdz 24 gadiem un no 35 līdz 44 gadiem veido 30% no visas auditorijas, kas iepērkas internetā un tas ir par 8% vairāk nekā pērn.

Vismazāk interneta veikalos iepērkas vecāka gadagājuma interneta lietotāji - vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem tie ir 12%, bet vecuma grupā virs 55 gadiem tie ir 8% lietotāju, kas ir par 3% mazāk nekā pirms gada.

Ja pērn vienlīdz aktīvi internetā iepirkās gan sievietes, gan vīrieši, tad patlaban lielākā daļa jeb 53% no pircējiem ir sievietes, bet 47% - vīrieši. Pēc nodarbošanās visbiežāk tie ir speciālisti/biroja darbinieki - attiecīgi 23%, strādnieki/tehniskie darbinieki veido 11%, bet studenti - 9%.

Lai arī vairums jeb 58% no tiem, kas iepērkas internetā, tam pieslēdzas no personīgā datora, 31% interneta pārlūkošanai izmanto biroja datoru. Dati arī rāda, ka ceturtdaļai no visiem vidējie ienākumi (neto) mēnesī ir amplitūdā no 179 līdz 427 euro.

No visu Baltijas valstu interneta lietotājiem visvairāk internetā iepērkas Igaunijā - tie ir 78% no visiem interneta lietotājiem. Tāpat kā Latvijā, Igaunijā aktīvāk internetā iepērkas tieši sievietes - 52%.

Lietuvā internetā pēdējos trijos mēnešos ir iepirkušies 58% interneta lietotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Kā rāda dati, lielākā daļa pircēju jeb 30% pēdējos mēnešos ir veikuši vienu līdz divus pirkumus, bet 5% - vairāk nekā 10 pirkumus.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: