Ventspils nekustamo īpašumu (VNĪ) speciālistu prakse rāda, ka pārvaldīšanas aktuālo jautājumu izlemšana un lēmumu pieņemšana ir daudz veiksmīgāka un efektīvāka tajās mājās, kurās paši iedzīvotāji, ir aktīvi.

Kas tad, ja ne paši iedzīvotāji vislabāk pārzina savu māju, savas vēlmes un iespējas, domājot par vēlamo ērtības līmeni un sava mājokļa sakārtošanu! VNĪ strādā trīs meistari, kuri risina ikdienas operatīvos jautājumus, kas skar 177 VNĪ pārvaldītās dzīvojamās mājas, tāpēc jāuzsver, ka ļoti efektīva sadarbības forma starp VNĪ un iedzīvotājiem ir māju padomes, kurām iedzīvotāji uztic tiesības palīdzēt risināt šos jautājumus.

 

Mājas padomē parasti deleģē pa vienam cilvēkam no katras kāpņu telpas, kuram uzticas lielākā daļa iedzīvotāju. Tādas padomes aktīvi darbojas Lielajā prospektā 18, 25, Brīvības ielā 33/35, Talsu ielā 37, Lidotāju ielā 15, 19 u.c. VNĪ apspriežas ar māju padomēm arī par remontdarbu plānošanu. Padomes piedalās māju tehniskā stāvokļa apsekošanā, piedāvā prioritāri veikt tos vai citus darbus. Piemēram, Lielajā prospektā 18 pēc mājas padomes iniciatīvas nomainīja ārdurvis kāpņu telpās, lai gan sākotnēji šajā mājā tika plānots kāpņu telpu kosmētiskais remonts. Lielajā prospektā 25 mājas padome remontdarbu laikā pati izvēlējās celtniecības un apdares materiālus, krāsas. Ja Brīvības ielā 33/35 aktīvi nelīdzdarbotos mājas padome, būtu bijis grūti paveikt renovāciju, saka VNĪ tehniskais direktors Valērijs Pļiskovs. Jāatgādina, ka tieši šī bija pirmā māja Ventspilī, kurai tika veikta kompleksā renovācija ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Savukārt mājas padome Lidotāju ielā 15 pati meklē un atrod firmas darbu izpildīšanai, izvēloties iespējami lētākos pakalpojumus.

 

Tajās 38 dzīvojamajās mājās, ar kurām VNĪ noslēgts divpusējs pārvaldīšanas līgums, par visiem darbiem, kas saistīti ar mājas apkalpošanu, lemj tikai iedzīvotāju kopsapulcē. «Bez iedzīvotāju lēmuma mēs nevaram plānot un veikt šajās mājās nekādus darbus, izņemot avārijas situāciju novēršanu,» stāsta VNĪ Ekspluatācijas daļas speciāliste Sarma Jansone. Tomēr nereti ir grūti sapulcināt iedzīvotājus, lai nodrošinātu nepieciešamo kvorumu – 50% + viena balss – lēmuma pieņemšanai. VNĪ tehniskais direktors Pļiskovs kā piemēru min māju Lielajā prospektā 15, kur bija sakrāti nepieciešamie līdzekļi elektroinstalācijas maiņai, taču vairākus gadus iedzīvotāji nespēja pieņemt lēmumu tādēļ, ka sapulcēs nebija kvoruma. Tādās situācijās, kad iedzīvotāji ir pasīvi un nedodas uz sapulcēm, VNĪ atbilstoši likumam veic rakstisku aptauju. Gadījumā ar jau minēto elektroinstalācijas maiņu Lielajā prospektā 15 lēmumu par to izdevās pieņemt, tikai pateicoties šādai iedzīvotāju rakstiskai aptaujai, norāda Pļiskovs.

 

VNĪ aicina arī pārējos iedzīvotājus būt aktīviem un sadarboties savu māju pārvaldīšanā!

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: