Šogad aprit pieci gadi tā saucamajam tranzīta karam cīņā par ietekmi sauso kravu pārkraušanas jomā un septiņi gadi, cīnoties par ietekmi naftas kravu tranzīta jomā Ventspils ostā.

Sākot dalīt ietekmes jomas, tranzīta kara iniciatori un dalībnieki diez vai bija gaidījuši, ka tas ievilksies tik ilgi, bet galvenais, ka rezultāts būs tāds. Tagad jau visiem ir saprotams, ka tranzīta karos zaudētāji ir visas karojošās puses. Galvenais negatīvais rezultāts – kravu apgrozījuma samazinājums Ventspils ostā.

Sauso kravu pārkraušanas jomā Ventspils zaudējusi tik lielus un ievērojamus kravu nosūtītājus kā, piemēram, Belaruskaļij, kas savas minerālmēslojumu kravu plūsmas pārorientēja uz Lietuvas ostu Klaipēdu. Pēc ekspertu vērtējumiem, diez vai izdosies atgūt Baltkrievijas kālija mēslojumus, ņemot vērā, ka transportēt šis kravas no Soļigorskas līdz Klaipēdai ir daudz tuvāk nekā līdz Ventspilij.

Latvijas tranzīta imidžs ir būtiski iedragāts. No tranzīta nemieriem cietusi pilsēta un tās iedzīvotāji: samazinoties kravu plūsmai, samazinājušies ienākumi pilsētas budžetā no ostas darbības. Termināļos ir mazāk kravu, tas nozīmē – arī darba. Tas skāris daudzu ostinieku ģimeņu budžetus. Tikmēr tiesas sēžu zālēs turpinās tā saucamo Ventspils biznesa grupējumu bijušo partneru prāvas.

Vairāk lasi šodienas laikrakstā „Ventas Balss”!  

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: