Jau otro gadu Ventspilī darbojas objekts, kas ir unikāls ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijā, – paceļamais autoceļa tilts pār Ventu. Tilta paceļamo mehānismu kontrolē Ostas kapteiņa dienesta ostas uzraugi.

Ostas uzraugs Atvars Nakurts dežurēja pagājušā gada 25. decembra vakarā, kad uz atjaunotā tilta tika ieslēgts dekoratīvais apgaismojums. Tiesa, tovakar tilta paceļamās daļas manuāli vadīja apkalpojošās kompānijas AS SZMA V speciālisti. Parastā režīmā šo pienākumu veic ostas uzraugs, neizejot no sava darba kabineta.

 

Tilta paceļamo mehānismu vadības pults – pieci monitori, uz viena no tiem – vadības programma. Pirms tilta pacelšanas vispirms tiek ieslēgti interaktīvie signāli, kas brīdina autovadītājus par tilta slēgšanu. Otrs solis – tiek ieslēgti sarkanie aizlieguma luksofora signāli uz tilta. Nākamās divas operācijas – norobežojošo barjeru nolaišana uz tilta braucamās daļas. Pēc tam tādā pašā veidā tiek slēgti gājēju un veloceliņi.

 

Ja brīdī, kad tilts tiek gatavots slēgšanai, uz tā atrodas cilvēki vai autotransports, ostas uzraugs var paralēli savai darbībai izteikt balss paziņojumus pa skaļruni, stāsta Nakurts. Visbeidzot – tiek ieslēgtas navigācijas signālgaismas, kas brīdina kuģus par tilta pacelšanu, un abas tā atveramās daļas tiek paceltas. Kad tilts ir atvērts, uz tā uzstādītās kameras pagriežas tādējādi, ka ostas kapteiņa dienesta monitoros redzama ostas akvatorija visapkārt tiltam.

 

Nākotnē, kad aiz tilta tiks uzceltas jaunas piestātnes un termināļi, tilta pacelšana kļūs par ierastu ostas uzraugu darba funkciju. Pagaidām tas tiek darīts testa režīmā – pusnaktī no sestdienas uz svētdienu. Vienlaikus tiek atstrādātas visas iespējamās neprognozējamās situācijas. Daudzi ventspilnieki jau zina, ka katru sestdienas pusnakti tilts tiek atvērts, tādēļ dodas vērot šo procesu. Tilta apgaismojums un dekoratīvais apgaismojums ieslēdzas un izslēdzas automātiski.

 

Tilta rekonstrukciju pēc Ventspils brīvostas pārvaldes pasūtījuma projektēja holandiešu kompānija Witteveen + Boss.

 

Būvniecības darbu ģenerāluzņēmējs bija Latvijas kompānija AS Latvijas tilti. Rekonstrukcijas darbi notika no 2009. gada 15. augusta līdz 2010. gada 25. decembrim. Darbu izmaksas – aptuveni 8,8 miljoni latu ar Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

 

Paceļamo mehānismu un visu automātiku uz tilta uzstādīja Ventspils elektromontāžas kompānija AS SZMA V. «Ventspils brīvostas pienākumos ietilpst tilta uzturēšana pēc rekonstrukcijas. Līgums par paceļamo mehānismu un automātikas apkalpošanu noslēgts ar specializēto kompāniju AS SZMA V,» stāsta Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis.

 

Pēc tilta dekoratīvā apgaismojuma uzinstalēšanas, ko veica Latvijas kompānija ArkiLED SZMA V līdzdalību, mūsu tilts kļuvis arī par gaismas mākslas objektu.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: