Ventspilnieki pamanījuši lielāku rosību ostā. Tomēr, kamēr krava ar kuģi tiek nogādāta no vienas vietas otrā, ceļš ir salīdzinoši garš un sarežģīts, bet iesaistīto personu loks – plašs.

Tā ir vesela pasaule, kas bieži vien tiem, kas vēro kuģus ostā, paliek nezināma. Visierastākais veids, kā tiek organizēti pārvadājumi pa ūdens ceļiem, ir šāds:

Ekspeditors

• plāno, organizē kravas pārvadāšanu no vienām durvīm līdz otrām;

• izvēlas kuģošanas kompāniju;

• kuģošanas kompānija veic kravas transportēšanu;

• izvēlas aģentu.

Termināļi

• iekrauj vai izkrauj kuģi;

• noformē kravas dokumentus.

Kravas īpašnieks

• ņemot vērā kravas atrašanās vietu, veidu un apjomu, izvēlas izdevīgāko transportēšanas ceļu un termināli, kur krava tiks pārkrauta;

• kopā ar kravas pārdevēju vienojas par ekspeditoru.

ostas pārvalde

• uztur un seko līdzi izsludinātajiem ostas dziļumiem;

• attīsta infrastruktūru (piebraucamos ceļus, laukumus, piestātnes);

• nodrošina navigācijas zīmes;

• regulē satiksmi ostā;

• nosūta loci;

• seko līdzi ostas noteikumu ievērošanai.

Aģents

• ostā rīkojas kuģa kapteiņa vārdā, jo pārzina vietējos apstākļus, – iesniedz ģenerāldeklarāciju, kā arī apkalpes sarakstu;

• paziņo satiksmes vadības dienestam, kad kuģis gatavs ienākt un iziet no ostas;

• atved muitniekus, robežsargus;

• izpilda citus kapteiņa pasūtījumus – nodrošina degvielas, ūdens, pārtikas un citu nepieciešamo lietu sagādi;

• seko līdzi iekraušanas darbiem.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: