Ventspils brīvostas pārvalde raitiem soļiem turpina īstenot ostas pievedceļu izbūves projektu. Pirmo divu gadu laikā atjaunotas vai no jauna izbūvētas jau kopumā 11 Ventspils ielas.

Tuvāko mēnešu laikā remontdarbi pakāpeniski noslēgsies trīs apjomīgākajos šā projekta objektos, bet 2020. un 2021. gadā pārmaiņas piedzīvos vēl piecas ielas vai to posmi.

Pirmie divi projekta īstenošanas gadi aizvadīti ļoti ražīgi. Spriežot pēc izbūvēto objektu skaita un apgūtā finansējuma apjoma, līdz šim veiksmīgi izdevies paveikt vairāk nekā pusi no visiem projektā iecerētajiem darbiem, stāsta Ventspils brīvostas pārvaldes pārvaldnieka vietnieks, Tehniskās nodaļas vadītājs Māris Petrovskis. Ostas pievedceļu rekonstrukcijas un izbūves darbi turpinās arī šosezon un ilgs vēl turpmākos divus gadus.

Iecerētais rit savu gaitu

Atskatoties uz pērn paveikto, Petrovskis atgādināja, ka atjaunoti un pārbūvēti vairāki Kuldīgas un Zvaigžņu ielas posmi no Pāvila ielas līdz pilsētas administratīvajai robežai. Pārmaiņas piedzīvojusi arī Kuldīgas iela posmā no Tērauda ielas līdz Jēkaba ielai, Maskavas ielas viadukts pār Dzintaru ielu, kā arī Dzintaru iela posmā no Lokomotīves ielas 5 līdz Dzintaru ielai 5. Vienlaikus pilsētu papildinājis no jauna izbūvētais pievedceļš, lai piekļūtu Dienvidu molam, kā arī divas ielas – Rāvas un Apļa.

Trijos objektos pērn uzsāktie remontdarbi turpinās šosezon. Runa ir par Kurzemes ielas pārbūvi posmā no Embūtes ielas līdz Mazajai Kurzemes ielai, Durbes ielas rekonstrukciju, kas noris visā tās garumā, kā arī par Ostas ielu (no Ostas kapteiņa dienesta līdz Ziemas ostai) un Krišjāņa Valdemāra ielas 12 teritoriju. Petrovskis akcentēja, ka šie ir darbietilpīgākie un apjomīgākie būvobjekti visā projekta īstenošanas gaitā. Brīvostas pārvaldes uzstādītais mērķis paredz, ka trīs minētie objekti finiša taisni sasniegs šā gada laikā.

Drīz atvērs Durbes ielu

Pēc darbu tehnoloģiskā jeb ziemas pārtraukuma šopavasar tika atsākta Durbes ielas pārbūve, kas straujiem soļiem tuvojas izskaņai. Pagājušajā nedēļā būvnieki sāka asfaltbetona seguma virskārtas uzklāšanu, kas ir viens no pēdējiem viņu uzdevumiem. Plānots, ka darbi turpināsies šonedēļ un ilgs līdz jūlija vidum. Drīz pēc tam ceļu satiksme tiks pilnībā atjaunota.

Tehniskās nodaļas vadītājs vērš autovadītāju uzmanību, norādot, ka veicamo darbu specifikas dēļ Durbes ielā šonedēļ bieži tiks mainīta satiksmes organizācija. Petrovskis pieļauj, ka izmaiņas satiksmes organizācijā var tikt ieviestas pat vairākas reizes vienas dienas laikā.

Tāpēc autovadītāji aicināti būt īpaši vērīgi un sekot līdzi ceļa zīmēm, kā arī cita veida informācijai.

SIA CTB būvnieki būs parūpējušies, lai Durbes ielā aptuveni 1,4 kilometru garumā būtu atjaunots asfaltbetona segums, atsevišķos posmos pārbūvēta gājēju ietve, ierīkojot apvienoto ietvi un veloceliņu. Tāpat būs izbūvēta arī jauna lietusūdens novadīšanas sistēma, kā arī atjaunots un nomainīts apgaismojums pret jauniem LED gaismekļiem. Durbes un Dīķu ielas krustojumā ceļu satiksmi turpmāk organizēs luksofors. Kopējās būvdarbu izmaksas sastāda 1,24 miljonus eiro.

Atjauno vienu no maģistrālēm

2,4 kilometrus garais Kurzemes ielas posms ierindojas starp rekordistiem, vērtējot pārbūvējamo objektu teritoriālo platību. Ņemot vērā reālo situāciju, Kurzemes ielā darbi pilnībā varētu tikt pabeigti augusta otrajā pusē, prognozēja Petrovskis. Taču, domājot par ventspilnieku un pilsētas viesu ērtībām, plānots, ka Ventspils pilsētas svētku laikā satiksmes ierobežojumi tur tiks pilnībā atcelti. Pēc svētkiem būvnieki ķersies klāt beidzamajiem darbiem, lai jau drīz pēc tam no jauna varētu nodot ielu ekspluatācijā.

Kurzemes ielā būs pilnībā pārbūvēta seguma konstrukcija, uzstādīts jauns apgaismojums, lietusūdens kanalizācijas sistēma, jaunas ceļa zīmes un pārskatāmāki elektroniskie informācijas tablo. Kurzemes ielu par 3,26 miljoniem eiro pārbūvē SIA VIA.

Atdzīvina pilsētas vēsturisko daļu

SIA Ostas celtnieks būvnieki rosās Ostas ielas posmā no Ostas kapteiņa dienesta līdz Ziemas ostai un Krišjāņa Valdemāra ielas 12 teritorijā. Jau vēstīts, ka nedaudz vairāk nekā puskilometra garumā gar Ventas krastu tiek izbūvēts jauns ielas posms ar lietusūdens kanalizācijas sistēmu, apgaismojumu un gājēju ietvi. «Šis ir ievērības cienīgs objekts,» neslēpa Brīvostas pārvaldes pārstāvis, piebilstot, ka jaunā Ostas ielas posma izbūve būtiski atšķiras no citiem līdzīgiem objektiem.

Atbilstoši pilsētas vēsturiskās teritorijas aurai un arhitektoniskajai specifikai jaunajā ielā tiek ieklāts dabīgā akmens bruģis. Vizuāli tas radīs greznu un autentisku efektu. Šāda veida bruģa ieklāšana ir laikietilpīgs un vienlaikus smalks darbs, jo katru akmeni savā vietā noliek cilvēku rokas, nevis mehāniskās iekārtas.

Objekts ir īpašs arī ar to, ka līdz ar ielas izbūvi tiks pabeigta vēsturisko ostas darbnīcu teritorijas labiekārtošanas pirmā kārta. «Mēs esam pārliecināti, ka gaidāmais rezultāts būs tā vērts,» noteica Petrovskis. Šajā objektā būvdarbus plānots pabeigt līdz rudenim. Kopējās izmaksas sastāda 3,19 miljonus eiro.

Strādās uz Ventas tilta

Ir izstrādāts un apstiprināts arī Ventas tilta braucamās daļas seguma virskārtas atjaunošanas būvprojekts, ko, visticamāk, realizēs nākamgad. Tur paredzēts arī nomainīt apgaismojumu – pret jauniem LED gaismekļiem.

Plāno turpmākos darbus

Šogad tiek izstrādāti būvprojekti vēl pēdējiem četriem pievedceļiem, kas atbilstoši pašreizējiem plāniem tiks rekonstruēti 2020. un 2021. gadā. Nākamgad tiks atjaunota Rūpniecības iela posmā no Durbes ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei pie Apvedtilta, kā arī Kaiju iela visā tās garumā. Kaiju ielā plānots pārbūvēt braucamās daļas segumu, paplašināt gājēju ietvi, kā arī uzstādīt jaunu apgaismojumu.

Vēl projekta gaitā nākamgad plānots atjaunot piebraucamo ceļu zemesgabalam Plosta ielā 20/14 jeb Plosta ielas posmu no Sarkanmuižas dambja virzienā uz Prāmju termināli, bet 2021. gadā – Ostas ielu posmā no Jāņa ielas līdz Dārzu ielai.

Jāpiebilst, ka līdz ar šo objektu realizāciju noslēgsies piecus gadus ilgušais projekts. Līdz 2022. gadam par teju 20 miljoniem eiro būs atjaunoti vai no jauna izbūvēti 19 pievedceļu posmi gandrīz 13 kilometru garumā. Projektu Pievedceļu attīstība Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām līdzfinansē ES Kohēzijas fonds, sedzot 85% no projekta attiecināmajām izmaksām.

Projekts nr. 6.1.1.0/17/I/001 Pievedceļu attīstība Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām tiek īstenots darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti ietvaros.

Jaunais Ostas ielas posms  stiepsies gar krastmalu no Ostas kapteiņa dienesta līdz Ziemas ostai. Ielas izbūvi plānots pabeigt līdz rudenim.

Durbes ielā tiek veikti pēdējie darbi, lai jau drīzumā pilnībā atjaunotu ceļu satiksmi. Taču, kamēr būvnieki vēl rosās, autovadītāji aicināti sekot līdzi ceļu satiksmes organizācijas izmaiņām.

Plānots, ka Kurzemes iela no jauna ekspluatācijā tiks nodota augusta otrajā pusē. Iela būs pārbūvēta 2,4 kilometru garumā.

Lasi vēl

Komentāri (6)

  • -2
    Pink 03.07.2019, 08:16:48

    Tas jau viss, protams, ir lieliski, bet kad beidzot tiks salabots šosejas Ventspils-Kuldīga ceļa posms??? Cik gadus vēl būs jālauž mašīna, pa to briesmu ceļu braucot?

  • -1
    Prof.Preobraženskis IV 03.07.2019, 12:43:21

    Tas ir valsts ceļš.

  • -2
    Pipars 03.07.2019, 13:09:21

    Valsts ta valsts,bet šis ceļš ved uz Ventspili.
    Piemērām,turisti kas brauc uz Ventspili nebut nav sajusmā par šo ceļa posmu un viņiem pilnīgi pie kājas kam tas ceļš pieder!Viņi vienkārši redz ka ceļš uz Ventspili ir ļoti sliktā stāvoklī.
    Ventspils pašvaldībai jābut ieinteresētai ši ceļa sakārtošanā.

  • -1
    Markuss2 03.07.2019, 13:02:00

    Ielas, kur remonts nemaz īsti nav vajadzīgs un kuras ir labā stāvoklī, viņi labo, bet ielas, kur tiešām vajadzīgs remonts, nē. Vai bez Eiropas fondiem te vispār būtu kaut kas atjaunots? Bangu, it īpaši Mauru, sen nepieciešams remonts, bet par tām jau pilnīgi pie *****.

  • -2
    Sanija 03.07.2019, 14:54:13

    Kuras tad ir tās ielas, kuras pēc Tavām domām tiek remontētas bez vajadzības? Man domāt, tas ir ļoti individuāli. Kurš pa kādām ielām ikdienā vairāk pārvietojas, tās ielas arī katram šķiet tās svarīgākās un vispirms remontējamās.

  • -2
    P/i "Ventspils Komunālā pārvalde" 05.07.2019, 12:43:39

    Informējam, ka tranzīta ielas ir jāremontē, jo tajos ir ļoti intensīva satiksme - virs 5-8 tūkstošu auto kustība diennaktī un šīm tranzīta ielām ir pieejams ES finansējums 85 % apmērā. Par cik pašlaik ir pieejami ES finansējumi tranzītu ielu remontam, tad neizmantot tos būtu bezatbildīgi. Tādēļ pašlaik nav iespējams veikt remontdarbus vienlaicīgi tranzīta ielām un citām kustību ziņā maznozīmīgākām ielām. Tāpat darām zināmu, ka pieminētā Maurciema ceļa intensitāte ir dažu desmiti automašīnu diennaktī.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: