Skandināvijas un Eiropas tirgos atpazīst uzņēmuma TC Steel, kas darbojas Ventspils brīvostas teritorijā, produkciju: dažāda tilpuma lielgabarīta konteinerus cieto atkritumu un beramkravu transportēšanai, kā arī automobiļu platformas celtniecības tehnikas pārvadāšanai.

Uzņēmums ir starp desmit lielākajiem autobūvniecības nozares uzņēmumiem Latvijā.

99% noieta – eksports

Tajā pašā laikā Ventspilī par uzņēmumu zina ne visi. Lielgabarīta konteineru ražošana Ventspils brīv­ostas rūpnieciskajā zonā Robežu ielā 3/5 tika atjaunota 2010. gadā no jauna izveidotā uzņēmumā TC Steel, kas sākumā nomāja 200 m2 ražošanas telpu bijušajā ventilatoru rūpnīcā. Pakāpeniski TC Steel izpircis visas telpas un visu bijušās ventilatoru rūpnīcas teritoriju, kā arī nomā vēl 2 ha zemes no Ventspils brīvostas pārvaldes. Kopējā teritorija, kuru šobrīd aizņem konteineru un automobiļu platformu ražotne, ir aptuveni 5 ha. Pirms astoņiem gadiem konteineru ražotnē bija nodarbināti pieci cilvēki, šobrīd – 80, turklāt šis skaitlis visu laiku pieaug.

Konteineru un platformu ražošana notiek divos cehos: vienā izgatavo mazākus konteinerus, bet otrā – lielākus. Krāsošanas cehs atrodas pagaidām nomātās telpās, tomēr no novembra tiek palaists jauns krāsošanas cehs 2000 m2 platībā pašu teritorijā. Uzņēmumam ir vajadzīgs papildu darbaspēks, pārsvarā metinātāji.

Gatavos konteinerus nogādā uz krāsošanas cehu, bet pēc nokrāsošanas novieto uz atvērtajām platformām un nogādā Ventspils ostā. Šeit platformas nonāk uz prāmja un tiek nogādātas uz Zviedriju, kur tās pievieno vilcējiem un izvadā klientiem.

Pēckrīzes laikā atvērtā ražotne joprojām ir orientēta uz eksportu, kas veido 99% no visa TC Steel produkcijas noieta. «Mūsu ražotnes ģeogrāfiskais izvietojums ir ļoti ērts, pateicoties prāmju satiksmei starp Ventspili un Zviedriju. Tas paver mums papildu iespējas, apgūstot Skandināvijas tirgu,» norāda SIA TC Steel valdes priekšsēdētājs Sergejs Timošuks. Beramkravu, toskait atkritumu, lielgabarīta konteineru un automobiļu platformu noieta pamattirgus ir Zviedrija un Norvēģija. «Šajos tirgos konkrētos segmentos TC Steel atpazīst gan kā uzņēmumu, gan kā to pārstāvošās personības,» norāda Timošuks.

Lielākā ražotne Latvijā

Nesen publicētajā Latvijas Bankas makroekonomikas apskatā veikta Latvijas automobiļu būves nozares stāvokļa analīze un nosaukti desmit lielākie šīs nozares uzņēmumi pēc pieauguma piecu gadu laikā (2013–2017). Starp desmit lielākajiem ir arī Ventspils uzņēmums TC Steel, kura apgrozījums pagājušajā gadā bija 4,8 miljoni eiro. Tas ir par 1,2 miljoniem eiro jeb 34% vairāk nekā 2013. gadā. Timošuks norāda, ka lielgabarīta konteineru ražošanas segmentā Latvijā Ventspils uzņēmumam līdzvērtīgu nav, bet Baltijā tas ir lielāko piecniekā. Ventspils ražotāju tuvākie konkurenti atrodas Igaunijā, viņi arī apmierina pieprasījumu pēc lielgabarīta konteineriem Somijā.

Ventspilī ražotie lielgabarīta konteineri cieto atkritumu un beramkravu transportēšanai, kā arī automobiļu platformas aprīkotas ar maiņas piekabju hidraulisko sistēmu ­hook-lift. Pateicoties tam, pārvadājumos var izmantot mazākas kravas mašīnu un samazināt to dīkstāves. Konteineru konstrukcijā pastāv divi standarti – vācu un zviedru. Vēl pirms dažiem gadiem TC Steel aktīvi strādāja ar Eiropas tirgu. Tomēr pēdējos gados Eiropu pārņēmuši poļu konteineru ražotāji, pateicoties izdevīgākai loģistikai. Un ventspilnieki novirzījās uz Skandināvijas tirgu, ko nemaz nenožēlo. Šobrīd uzņēmuma pasūtījumu portfelis ir tik pilns, ka iznāk reizēm pat dažiem atteikt, atzīst komercdirektors Antons Hrustaļovs.

Gaida, kad atdzīvosies vietējais tirgus

Aizvadītajos gados uzņēmumam ne reizi vien ir nācies pielāgoties dažādiem tirgiem, tādējādi konstruktoru birojs izstrādājis vairāk nekā 500 pašu konstrukciju. «Ar tādu bibliotēku reti kurš var palielīties Austrumeiropā,» lepni nosaka Timošuks.

Situāciju, kad teju visa rūpnīcas produkcija aiziet eksportam, vadītājs uzskata par pagaidu. Latvijas tirgus atdzīvošanos viņš saista ar pieņemto ES direktīvu, saskaņā ar kuru līdz 2022. gadam Latvijai vajadzēs sa­sniegt 50% savācamo sadzīves atkritumu pārstrādi. Tad arī Latvijas tirgus pamodīsies, jo atkritumu izvešanai pārstrādei būs vajadzīgi lielgabarīta konteineri. Pēdējā laikā ievērojami pieaug pieprasījums pēc Ventspils konteineriem Lietuvā, kur atkritumu apsaimniekošana acīmredzami attīstās straujāk nekā pie mums, bet savas lielgabarīta konteineru ražotnes Lietuvā nav.

SIA TC Steel:

- darbojas kopš 2010. gada ražo lielgabarīta konteinerus un automobiļu platformas tehnikas pārvadāšanai

Latvijā lielākais savā segmentā

- Baltijas valstu lielāko piecniekā

- lielāko desmitniekā pēc apgrozījuma pieauguma Latvijas automobiļu būves nozarē

- 4000 produkcijas vienību gadā

- 99% noieta – eksports uz Norvēģiju, Zviedriju un citām valstīm

- vairāk nekā 500 pašu konstruktoru izstrāžu

- apgrozījums 2017. gadā – 4,8 miljoni eiro

- 80 nodarbināto

Durvju ražošana lielgabarīta konteineriem.

Konteineru ražošana notiek divos cehos: vienā izgatavo mazāka izmēra konteinerus, otrā – lielākus.

Saražotie konteineri ir gatavi nosūtīšanai klientiem.

Lasi vēl

Komentāri (2)

  • -1
    asd. Pirms 1 nedēļas, 5 dienām

    Nez,kāpēc šis uzņēmums regulāri izsludina vakances,vai tiešām darbinieki tur ilgi neturas?

  • -3
    Pelēkais akmens Pirms 1 nedēļas, 5 dienām

    Aug apgrozījums. Tādēl trūkst darba rokas. Darbinieki trūkst ne tikai šai uzņēmumā.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: