Pašvaldības SIA Ventspils siltums kārtējā informatīvā pasākuma laikā iedzīvotāji ieguva aktuālāko informāciju par pilsētas siltumapgādes sistēmu – par iepriekš realizēto projektu gūtajiem panākumiem un attīstības perspektīvām, kā arī par elektronisko rēķinu automātisko apmaksu iespējām.

Par panākumiem un plāniem

Pilsētas siltumapgādes uzņēmums Ventspils siltums apsaimnieko divas lielas katlumājas – Brīvības ielā 38 un Talsu 69, kā arī četras mazas lokālās katlumājas. Tiekoties ar iedzīvotājiem, Ventspils siltuma valdes priekšsēdētājs Arnis Uzaris atgādināja par pēdējos gados realizēto projektu galvenajiem panākumiem un rezultātiem, rekonstruējot abas lielās pilsētas katlumājas, pārejot tajās uz atjaunojamo bioloģisko kurināmo, kā arī nomainot siltumtrases pret rūpnieciski izolētajām.

Kā galveno panākumu var nosaukt vienas realizētas megavatstundas siltumenerģijas izmaksas samazinājumu par 30,2%, kurināmā īpatsvara samazinājumu vairāk nekā divkārt kopīgās siltuma ražošanas izmaksās – no 71,6% līdz 31,1%, toskait izmantojot šķeldu – 25,4%; būtiski samazinājumu – 4,5 reizes – ogļskābās gāzes CO2 izmešu daudzumā atmosfērā, kā arī 99,6% pilsētas siltumtrašu nomainītas pret rūpnieciski izolētām, līdz ar to samazinot līdz minimumam siltuma zudumus, nogādājot to patērētājiem. Pilsētas siltumapgādes sistēmas veiktā rekonstrukcija un ieguldītās investīcijas ļāvušas piecu gadu laikā trīs reizes samazināt siltuma tarifu: 2013. gadā – par 5,7%, 2015. gadā – par 2,1%, 2017. gadā – par 5,8%. Pašreizējais tarifs ir 54,90 eiro par megavatstundu.

Uzaris tāpat informēja iedzīvotājus par jaunajiem siltumapgādes projektiem. Tuvākie no tiem – atlikušo 6 siltumtrases posmu nomaiņa 525 metru garumā pret rūpnieciski izolētām caurulēm un dūmgāzu kondensatora uzstādīšana Pārventas katlumājā. Pilsētas siltumapgādes attīstības perspektīvā tiek plānots uzbūvēt 7 jaunus siltumtīklu posmus 2,66 km garumā un ieviest no sadzīves atkritumiem iegūtā kurināmā reģenerācijas tehnoloģiju.

Automātiskā e-rēķinu apmaksa – tas ir ērti

Uzņēmums Ventspils siltums aicina savus klientus izmantot iespēju saņemt elektroniskos rēķinus Swedbankas internetbankā, kur tos var apmaksāt, izdarot vien dažus klikšķus. Tas ir ātri un ērti – nav jātērē laiks tam, lai pārrakstītu informāciju, kas ir apskatāma rēķinā. Tāpat var pieslēgt automātisku rēķinu apmaksu. Šis pakalpojums sniedz iespēju klientam ērti un laikus norēķināties par patērēto siltumu.

Lai izmantotu šo pakalpojumu, klienta internetbankas lapā ir jāatver sadaļa Mani e-rēķini, pēc tam piedāvātajā uzņēmumu sarakstā jāatrod VENTSPILS SILTUMS PSIA, jāievada pieprasītie klienta dati un jāseko norādēm pieteikuma apstiprināšanai. Detalizēts apraksts, lai varētu pieslēgt e-rēķinu automātisko apmaksu Swedbankas internetbankā, lasāms arī Ventspils siltuma mājaslapā vai palīdzēs tiks galā Swedbankas filiālē. Apmaksājot rēķinu par siltumapgādes pakalpojumu, svarīgi norādīt klienta numuru vai saņemtā pakalpojuma adresi, tāpat būtu vēlams norādīt arī saņemtā siltuma rēķina numuru.

Abonentu nodaļas vadītāja Vineta Sadovska pastāstīja par darbu ar uzņēmuma Ventspils siltums parādniekiem. Katru mēnesi lielākie parādnieki saņem brīdinājuma vēstules no uzņēmuma. Speciālisti norādīja, ka pēdējā laikā parādījusies tendence samazināties parādnieku skaitam. Ventspils siltums piedāvā izdevīgus veidus, kā var dzēst parādus. «Katrs parādnieks var laikus atnākt pie mums, lai sastādītu parāda dzēšanas grafiku. Parasti tas ir kārtējais maksājums plus papildu parāda summa. Vēl ir iespēja– vasarā maksāt par siltumu nedaudz vairāk nekā maksājuma summa, lai ziemā neuzkrātos parādi,» stāsta Sadovska. Tiem klientiem, kuri visu gadu maksā uzņēmumam fiksēto ikmēneša summu, parasti nav parādu.

Drīz apritēs divi gadi, kopš mūsu pilsētā tika ieviesta jauna komunālo pakalpojumu norēķinu sistēma. Pēc uzņēmuma novērojumiem ir tendence samazināties māju karstā ūdens starpības daudzumiem. Tas norāda, ka gan namu pārvaldnieki, gan arī paši iedzīvotāji seko līdz tam, lai kaimiņi godprātīgi deklarētu savus rādījumus. Prakse rāda, ka tajās mājās, kur iedzīvotāji izvēlas brīvprātīgo un uzticīgo personu, kas katru mēnesi apstaigā visus dzīvokļus un nolasa skaitītāju rādījumus, starpības karstā ūdens uzskaitē nav. Tas nozīmē, ka iedzīvotājiem nav jāmaksā negodīgo kaimiņu vietā .

Uzņēmums plāno ieviest esošajā norēķinu programmā papildus moduli ar iespēju akumulēt vienuviet visu informāciju par katru abonentu elektroniskā veidā par noslēgtajiem līgumiem vai vienošanos ar uzņēmumu. Tas ļaus daudz operatīvāk strādāt ar abonentiem un izprast maksājuma disciplīnu.

Vineta Sadovska pievērš to pensionāru uzmanību, kuri līdz šim par siltumapgādes pakalpojumiem maksā komercbankās, izmantojot vecās abonentu grāmatiņas, kur no viņiem iekasē komisijas maksu. Abonentu nodaļas vadītāja atgādina, ka norēķināties par siltumu bez komisijas maksas var divās Ventspils siltuma kasēs – Talsu ielā 84 un Pils ielā 12, kur tāpat var samaksāt arī par Ūdekas pakalpojumiem arī bez papildus komisijas. Saņemot rēķinu e-pastā nevis papīra formātā arī ir iespēja ietaupīt 0.30EUR mēnesī. Gada laikā ietaupījums uz komisijas maksājumiem sasniedz ievērojamas summas, norāda Sadovska.

Ventspils siltuma kases strādā

Pirmdiena

08.00 - 12.00

          13.00 - 16.00

Otrdiena 

08.00 - 12.00

          13.00 - 16.00

Trešdiena

08.00 - 12.00

          13.00 - 16.00

Ceturtdiena

14.00 - 19.00

Piektdiena

08.00 - 12.00

          13.00 - 15.00

 

Lasi vēl

Komentāri (8)

  • -1
    dzives_butiba 16.10.2017, 09:36:05

    Vai tautas cilvēks arī izjutīs šo samazinājumu vai taisni otrādi būs dārgāk,ka tas notiek līdz šodienai.

    Iedzīvotājiem nav jāmaksā negodīgo kaimiņu vietā",bet kur aiziet naudiņa ja iedzīvotājs samaksā savu parādu,vai kaimiņam kurš jau ir samaksājis.

  • 0
    VSiltums 16.10.2017, 15:17:48

    Lai sniegtu atbildi, lūdzam precizēt par kādu samazinājumu vaicājāt?

  • -1
    dzives_butiba 16.10.2017, 17:30:18

    Kādreiz maksāju tikai par ziemas mēnešiem pusi mazāk.Tad nomainīja katlus un kurināmo,izdalīja uz visu gadu un solīja lētāk ,bet sanāca dārgāk.
    Kā saka ,nekā personīgi,bet sāp tikai tas,ka esam arī cilvēki un mums naudiņa nu nekādi no debesīm nekrīt.piemet kapeikas,bet prasa daudz.Tad kāda jēga, ko jaunināt . Žēl ,jo tālāk,jo trakāk.Ne tikai siltuma būtība arī viss pārējais.Tādēļ jebkuru jaunumu sagaidām ar šausmām ,apzinoties tā dārdzību un mūsu bezpalīdzību....

  • -1
    Anita 16.10.2017, 13:43:29

    Viss jau izklausās gana labi , samazināsies siltuma cenas , bet nav vēl pieredzēts ,ka kaut kur kaut kad tiktu samazināta cena, kaut vai atceramies ,kā palēcās griķu cenas neražas gadā , bet vai tad kaut par kapeiku ir nolaista cena, nu protams, ka nē. Visiem tik ļoti gribas saņemt arvien vairāk un vairāk un nokrist atpakaļ uz mazāku naudu , to pārdzīvot nav neviena spēkos, sevišķi tiem ,kas "pagaršojuši" lielu naudu ( par nabagiem te nav runa ).

  • -2
    VSiltums 16.10.2017, 18:53:53

    dzives_butiba, Jūsu rakstītajos komentāros nav saprotams par ko tieši vaicājāt - par apkuri vai karstā ūdens sagatavošanu, un kāpēc Jums ir jāmaksā vairāk nekā līdz šim, ja ņem vērā, ka pēdējo piecu gadu laikā siltumenerģijas tarifs ir samazināts jau trīs reizes. Lai izvērtētu situāciju, lūdzam Jūs norādīt mājas adresi vai arī aicinām sazināties ar uzņēmuma Abonentu daļu pa tālr. 63600800, vai arī ierasties klātienē Pils ielā 12 jeb Talsu ielā 84.

  • 0
    žurka 16.10.2017, 21:07:02

    To VSiltums
    Nevarat pavilkt jautājumu pēc būtības? ;)
    Ja kāds no mājas nesamaksā laicīgi par siltumu (un sekojoši cita situācija - mājā it kā nevar atrast slikto nemaksātaju, jo nemaz to nemeklē, bet parādās starpība starp uzrādītajiem dzīvokļu skaitījumu rādījumiem un mājas skaitītāju), tad rēķinā pārējiem dzīvokļiem, kas visu laiku godīgi maksā par siltumu un pareizi maksā pēc skaitītāja, parādās papildus maksa par parādniekiem, jo principā, maksātājiem ir jānosedz visa maksa, arī par parādniekiem. Kādas darbības VSiltums tālāk paieņems? Un, ja parādnieks sāks maksāt?

  • 0
    VSiltums 17.10.2017, 12:46:30

    Tā kā dzīvojamā ēka ir kopīpašums, tad par ūdens kopējo patēriņu ēkā, tai skaitā par aukstā un karstā ūdens patēriņa datu precīzu nodošanu pašvaldības SIA ”ŪDEKA” atbildīgi ir paši dzīvokļu īpašnieki, kurus pārstāv mājas pārvaldnieks.

    Lai noskaidrotu faktu, kāpēc dzīvojamā mājā veidojas ūdens patēriņa starpība, tas ir mājas pārvaldnieka pienākums.

    Vēlamies uzsvērt, ka uzņēmums „Ventspils siltums” aprēķina maksu nevis par izlietoto karstā ūdens daudzumu, bet gan par patērēto siltumenerģiju MWh karstā ūdens sagatavošanai, apkurei un karstā ūdens cirkulācijai.

  • 0
    VSiltums 17.10.2017, 12:46:55

    Tā kā no 2016.gada janvāra iedzīvotāji aukstā un karstā ūdens patēriņa skaitītāju rādījumus ik mēnesi deklarē tikai pašvaldības SIA “ŪDEKA”, tad pašvaldības SIA" Ventspils siltums", saņemot no "ŪDEKAS" informāciju par to, ka iedzīvotāju nodeklarētais karstā ūdens patēriņš ir lielāks nekā mājas kopējā karstā ūdens kontrolskaitītāja rādījums, šo starpību apkures sezonā iedzīvotājiem atgriež atpakaļ kā siltumenerģijas patēriņa starpību (maksājuma samazinājums) par apkuri, savukārt vasaras sezonā kā siltumenerģijas patēriņa starpību (maksājuma samazinājums) par cirkulāciju.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: