2015.gada jūnijā Ventspils brīvostā pārkrauti 1,6 miljoni tonnu kravu. Pirmajos sešos mēnešos kopā kravu apgrozījums sasniedzis 13,4 miljonus tonnu. 2015.gada pirmā pusgada kravu apgrozījuma rādītāji atpaliek no kravu apgrozījuma datiem pagājušā gada attiecīgajā periodā.

 

Neskatoties uz piesardzīgajām kravu apgrozījuma prognozēm 2015.gadā un sekojošo plānoto budžeta samazinājumu, Ventspils brīvostas pārvalde neplāno paaugstināt maksu par ostas pakalpojumiem, vienlaikus turpinot maksimāli daudz līdzekļu ieguldīt ostas infrastruktūras uzturēšanā un attīstībā – nodrošinot drošus kuģošanas apstākļus un sakārtotus pievedceļus termināļiem un industriālajām zonām.

 

2015.gada budžetā investīcijām ostas infrastruktūrā plānoti 25,6 miljoni eiro, no kuriem līdz pat 11,9 miljonus eiro plānots saņemt kā ES fondu līdzfinansējumu. Šogad noslēdzas vairāki vērienīgi infrastruktūras pilnveides projekti – 12.piestātnes celtniecība, pievadceļu Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām izbūve un rekonstrukcija, Ventspils brīvostas pārvaldes flotes piestātnes un Ziemeļu mola viļņu aizsargsienas rekonstrukcija.

 

Turpinot attīstīt rūpniecisko sektoru, norit ES fondu līdzfinansēta divu jaunu rūpniecisko ēku – Elektronikas centra un Tehnoloģiju centra - būvniecība.

 

Četri no desmit Ventspils brīvostas termināļiem 2015.gada pirmajos sešos mēnešos palielinājuši kravu apgrozījumu attiecībā pret iepriekšējo gadu. Kravu pieaugums bijis SIA „Ventall Termināls” par 102%, SIA „Noord Natie Ventspils Terminals” par 15%, AS „Ventspils tirdzniecības osta” par 5%, kā arī AS „Ventspils Grain Terminal”, kur sešos mēnešos pārkrauti 110 tūkstoši tonnu atšķirībā no iepriekšējā gada, kad gada sākumā terminālī kravu pārkraušanas darbi nenotika. Salīdzinoši līdzvērtīgi iepriekšējam gadam strādājuši SIA „Ventplac” (samazinājums par 11% jeb 27 tūkstošiem tonnu) un SIA „Ventamonjaks serviss” (samazinājums par 1% jeb 2 tūkstošiem tonnu).

 

Būtiski kravu apgrozījums samazinājies četros termināļos, kas arī galvenokārt ietekmē visas ostas kravu apgrozījuma rādītājus. AS „Baltic Coal Terminal” šogad pārkrauti tikai 1,4 miljoni tonnu akmeņogļu plānoto 2,5 miljonu tonnu vietā, kas ir par 44% jeb 1 miljonu tonnu mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā. Katastrofāli darbības rādītāji ir AS „Kālija parks”, kur šajā laika periodā apgrozījumam vajadzētu būt ap 2 miljoniem tonnu, bet pārkrauti tikai 142 tūkstoši, kas ir par 88% jeb 1 miljonu tonnu mazāk nekā pērn. Par 610 tūkstošiem tonnu jeb 9% samazinājies SIA „Ventspils Nafta termināls” apgrozījums, bet par 427 tūkstošiem tonnu jeb 24% pārkrauto kravu apjoms samazinājies  AS „Ventbunkers”. Pēc rezultātiem skaidri redzams, ka šiem termināļiem steidzami nepieciešams būtiski uzlabot darba rādītājus.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: