Ventspils brīvostas pārvaldes pārvaldnieka vietnieks tehniskajos jautājumos Arnis Mazalis uzsver, ja ostā kas jāmaina, jāpaceļ vai jāpietur, peldošais celtnis ir neaizstājams palīgs.

Ventspils brīvostas pārvaldes Tehniskās nodaļas pakļautībā atrodas arī peldošais celtnis un tā apkalpe, kas veic dažādu celtniecības darbu izpildi ostā, kā arī piestātņu un ostas aprīkojuma remonta darbus.

Ja runājam par celtņa komandu, tad jāsaka, ka šis peldošais ceļamkrāns patiesībā ir ļoti vecs – tas uzbūvēts un ūdenī nolaists 1965. gadā. Ventspils brīvostas rīcībā tas nonācis salīdzinoši nesen – pirms astoņiem gadiem. Padomju laikos tas bija ostas celtnis, pēc tam pārgāja SIAOstas flote rīcībā. Kad uzņēmums bija nolēmis to pārdot, Ventspils brīvostas pārvalde, apzinoties, ka noderīgais celtnis no Ventspils var pazust, pieņēma lēmumu to iegādāties.

Šodien šis lēmums nav jānožēlo. Ostas darbs bez peldošā celtņa nav iedomājams, savukārt jauna celtņa iegādei nepieciešamā naudas summa būtu pasakaina. Celtnis tiek izmantots, kad tas nepieciešams kādai no ostas kompānijām vai mums pašiem. To uzturēt ostā ir daudz izdevīgāk, nekā nepieciešamības gadījumā pasūtīt no citurienes.

Pēdējos gados piekrišana celtnim ir ļoti liela. Īpaši tādēļ, ka būvuzņēmuma BMGS peldošā tehnika šeit Ventspilī vairs nebāzējas. Nereti to pasūta arī kuģu aģentējošās kompānijas, ja kādam ostā ienākušam kuģim kas nepieciešams.

Visās Latvijas ostās šādu celtņu nav, zināms, ka tāds ir vēl tikai Rīgā. Dažkārt arī citas ostas vēlas izmantot peldošā celtņa pakalpojumus un lūdz mūs to iznomāt. Tomēr celtņa transportēšana uz citu ostu ir ļoti dārgs pasākums. Kamēr celtnis darbojas, kaut tas būs simts gadus vecs, to norakstīt nebūtu prāta darbs – kamēr tas kustas, tam ostā ir jābūt.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: