Kravas no Ventspils ostas cauri pasaules ūdeņiem ceļo arī līdz ASV, Kanādas un pat Tunisijas krastiem. Tomēr lielākā kravu plūsma notiek no Ventspils uz Roterdamu.

Kuģa kapteinis vienmēr norāda tā dēvēto lēmuma ostu jeb ostu, kurā kravai jānonāk. Tomēr nereti kravas īpašnieks brīdī, kad krava kādā no termināļiem tiek iekrauta un kuģis ar to pamet ostu, vēl nezina, kur tā tiks izkrauta. Pa ceļam krava reizēm maina īpašnieku, līdz ar to mainās galamērķis. Tad kapteinis dokumentos, kurus iesniedz Ventspils brīvostas satiksmes vadības dienestam, raksta, ka kuģis dodas uz Roterdamu pēc norīkojuma. Šī Nīderlandes osta, kas ir lielākā Eiropā, ir arī gaidošo kuģu pulcēšanās vieta. Roterdamā simtiem kuģu stāv reidā; bieži, saņēmuši rīkojumu, tie dodas tālāk uz citu ostu.

Ventspils brīvostas apkopotie dati par pagājušo gadu liecina, ka otro vietu aiz Nīderlandes izejošo kravu plūsmā ieņem Lielbritānijas ostas. Aplūkojot šī gada Ventspils brīvostas pārvaldes kapteiņa dienesta reģistrācijas žurnālus, kuros norādītas ostas, uz kurām kuģi dodas no Ventspils, bieži uzrādīta kāda no Apvienotās Karalistes ostām. Neapšaubāmi bieži galamērķis ir Eiropas ziemeļvalstis – Zviedrija, Norvēģija, Dānija, Beļģija un Somija. Arī Vācijas ostu nosaukumi sastopami sarakstā. Tomēr kravas no Ventspils ostas sasniedz arī citas Eiropas valstis, piemēram, Itāliju, Spāniju un Franciju, retāk Portugāli, Poliju, Kipru un Krievijas ostas.

Salīdzinoši bieži kuģi no Ventspils dodas uz ASV, kā arī Kanādu. Starp galamērķiem minama arī Argentīna, Brazīlija, Singapūra, Honkonga, Ķīna, kā arī tādas valstis kā Tunisija, Ēģipte, Peru, Turcija, Malaizija un Maroka. Kravas no Ventspils pērn sasniegušas arī Nigēriju, Saūda Arābiju un Jemenu.

Reizēs, kad Ventspils ostā ienāk kuģis no tā dēvētajām eksotiskākajām valstīm, arī robežsargi un muitnieki tos apseko rūpīgāk. Daudziem atmiņā palicis gadījums ar diviem Marokas bēgļiem, kuri ventspilnieku vērības dēļ tomēr tika pamanīti, tādēļ tiem nācās doties atpakaļ uz savu valsti.  

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: